GPU PowerVR zvládnu ray tracing. Prinesie to revolúciu v grafike?
Na podujatie Game Developers Conference 2014, ktoré sa uskutočňuje tento týždeň v San Franciscu, prišla spoločnosť Imagination Technologies, stojaca za grafikami PowerVR, s priekopníckym oznámením. Jej nový rad grafických jadier PowerVR GR6500 s kódovým názvom Wizard bude mať v hardvéri zabudovanú podporu pre ray tracing. Wizard bude teda prvé spotrebiteľské GPU s explicitnou podporou ray tracingu, takže umožní preniesť túto techniku vykresľovania do mainstreamu.
Ray tracing sám osebe nie je novinka vo svete GPU, môže byť už dnes implementovaný, hoci trochu neefektívne, do shaderov. No Imagination chce zájsť ešte o krok ďalej a pracuje na tom už od roku 2010. Vytvorila API OpenRL a uviedla na trh profesionálne grafické karty na ray tracing.
Na rozdiel od klasickej rasterizačnej metódy ray tracing simuluje scénu pomocou sledovania lúčov svetla. No lúče dopadajúce do oka či kamery sleduje naopak, akoby z kamery vychádzali, a to cez rôzne odrazy až k zdrojom svetla. Z nich totiž vychádza ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH