ACER_112024 ACER_112024 ACER_112024

Haibike XDURO Nduro 6.0 2019 / Kráľ v lese

1

Už na prvý pohľad elegantný stroj s moderným dizajnom a geometriou je prispôsobený na jazdu po nerovnom hornatom teréne. Geometria jeho hliníkového rámu je športovo ladená a zameriava sa na perfektné jazdné vlastnosti. Má široké kolesá s DT Swiss FR1950 s kotúčovými brzdami Magura MT7, široké riadidlá a poháňa ho stredový výkonný motor Bosch Performance CX. Vpredu vidno novú vidlicu FOX 36 Float Performance s ovládateľným kompresným tlmením. ­Haibike vybavil tento celoodpružený bicykel novým X2 zadným tlmičom s pokrokovým tlmením RVS (tyčový systém ventilov), poskytujúcim plynulejší prechod tlmenia pri absorbovaní malých aj veľkých nárazov. Bicykel má kratší rázvor na kontrolu a ovládateľnosť mimo cesty. Retiazkový systém Haibike S.E.S. (Sprocket Equalizing System) zodpovedá za to, že sa reťaz zvýši na rovnakú úroveň ako otočné rameno v otočnom bode.

Pre klasického cyklistu je veľmi zaujímavý pocit viezť sa aj do strmého stúpania bez zjavnej námahy rýchlosťou 20 až 25 km/h. Napájanie sa dá, pravdaže, vypnúť a jazdiť na e-biku ako na bežnom bicykli. Ocenil som 12-stupňové radenie Sram GX Eagle, ktoré zaručuje hladké, rýchle, presné a spoľahlivé radenie. Ovládanie umožňuje nastaviť štyri úrovne výkonu motora. Pri nastavení najsilnejšieho výkonu na ľahšom prevode bicykel už pri ťuknutí do pedálov vystrelil dopredu prekvapivo živo. Chvíľu mi trvalo, kým som si na to zvykol, a občas mi robilo problém stroj uriadiť. Pre neskúseného jazdca na úzkom horskom chodníku to môže byť až nebezpečné. Konštrukcia rámu spolu so širokými pneumatikami zabezpečovala pri zjazde dolu kopcom aj pri vyššej rýchlosti neuveriteľne pokojnú, stabilnú jazdu (v porovnaní s cestným bicyklom). Ja svoj cestný bicykel bežne nakladám na strechu auta a prevážam na dovolenky. Naložiť však tohto krásavca, hoci s vybratou batériou, zvládne bez pomoci len skutočný borec. Modulárny konštrukčný systém umožňuje ukryť do rámu takmer všetko vrátane batérie. Nemecká precíznosť výrobcu neobišla ani kvalitné upevňovacie prvky, napríklad fľaša na vodu má magnety po obvode a pri ukladaní pekne zacvakne, aby jazdcovi na terénnych nerovnostiach nevyskočila.

Bezpečnosť

LCD jednotka na riadidlách pripomína tachometer, je ľahko čitateľná, ovládateľná a ponúka rýchly prehľad základných parametrov, pričom zaberá minimálne miesto v pilotnom priestore. Má niekoľko zaujímavých funkcií, ku ktorým sa dá pristupovať prostredníctvom smartfónu cez bluetooth. Keby aj bicykel ukradli, zabudované GPS oznámi jeho lokalizáciu. Pri nehode pošle správu určeným osobám. Lokátor zasa pomáha pri jeho hľadaní, ak majiteľ zabudol, kam svojho tátoša zaparkoval. Po ukončení jazdy sa všetky trasy nahrávajú a dajú sa po exportovaní zdieľať vo formáte GPX. Čo sa týka batérie, pri testovaní v členitom teréne, kde sa striedali klesania a stúpania, pri zapnutom maximálnom stupni výkonu bol ukazovateľ batérie na dne po na­jazdení približne 50 km, kým po rovine to vyšlo približne na raz toľko.

Parametre:

• Rám: hliníkový, os: pevná, M12 (1,75) × 148 mm, zdvih: 180 mm, kolesá DT Swiss FR1950, šírka kolies: 27,5", radenie Sram GX Eagle, 12 rýchlostí, kazetový pastorok Sram Eagle, PG1230, 11-50 zubov, prevodník Haibike CNC sprocket, brzdy Magura MT7, batéria: Bosch PowerTube 500 Wh, rýchlonabíjačka: 4 A, motor: Bosch Performance CX, výkon 250 W, krútiaci moment: 75 Nm, hmotnosť: 24,9 kg, povolená hmotnosť jazdca: 120 kg

• Cena: 5999 EUR

PLUSY, MÍNUSY:

+ Výborná skúsenosť, stabilita v zjazdoch, spoľahlivý motor, dobré tlmenie
- Žiadne

HODNOTENIE:

Skúsenosť:  96 %
Výkon: 96 %
Tlmenie: 95 %
Dojazd: 93 %
Celkovo: 95 %

Peter Matejíček

Všetky autorove články
Haibike XDURO Nduro

1 komentár

cena je velke minus reakcia na: Haibike XDURO Nduro 6.0 2019 / Kráľ v lese

15.7.2019 09:07
cena je velke minus
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať