Internet vecí v maloobchode budúcnosti
Navigácia
Prvý a často najdôležitejší faktor, ktorý rozhoduje o tom, či si zákazník niečo kúpi alebo nie, je ten, aby do predajne vôbec vstúpil. Navigovanie zákazníka do budovy obchodného centra vďaka GPS v smartfónoch je triviálna záležitosť. Problém však nastane po vstupe do budovy, kde navigácia GPS nefunguje. A práve táto finálna navigácia do predajne alebo v prípade väčších predajní priamo k exkluzívnej akciovej ponuke či k luxusnému tovaru s najvyššou maržou je kľúčová. V súčasnosti ponúka najperspektívnejšie riešenie sústava rádiových majákov iBeacon. Ide o malé zariadenia s rozmermi niekoľko málo centimetrov, najnovšie aj hrubšie nálepky s rozmermi 2 × 2 cm, ktoré možno vhodne rozmiestniť v priestore. Využívajú komunikačné rozhranie Bluetooth 4.0 Low Energy s dosahom maximálne 50 metrov.
Rádiové majáky nie sú priamo pripojené k internetu, napriek tomu sú kľúčovými komponentmi typického riešenia IoT (Internet of Things). Údaje vyslané z majáka sú v mobilnej aplikácii spárované ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH