S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Kia EV3 na prvých jazdách

0

Plne elektrickú novinku značky Kia sme mali možnosť po prvýkrát otestovať v rámci národných jázd, ktoré sa konali v malebnom prostredí Banskej Štiavnice. Model EV3 je zaujímavým pokračovateľom najväčšieho elektrického modelu výrobcu EV9, z ktorého aj dizajnovo vychádza. Vozidlo je však zaradené v segmente B kompaktných elektrických SUV. Napriek podobnosti s EV9 vytvára EV3 vlastnú a jedinečnú identitu v rámci svojej triedy. Kia EV3 tak predstavuje ďalší krok v stratégii značky prinášajúcej riešenia, ktoré prispievajú k ochrane životného prostredia.

Vozidlo kombinuje odvážny exteriér a inovatívny interiér, ktorý kladie dôraz na pohodlie a využitie priestoru. Dizajn modelu EV3 vychádza z filozofie zjednotenia protikladov, ktorá kombinuje prírodné prvky s modernými technológiami. Z bočného pohľadu pôsobí EV3 dynamicky, so zvažujúcou sa strechou a zadným sklom, ktoré zdôrazňujú jeho športový a súčasne robustný charakter. Predná maska má vertikálne umiestnené svetlomety zložené z malých štvorčekov. Na rozdiel od modelu EV 9 však nemajú matrixovú funkciu. Svetlá denného svietenia prichádzajú s novou kresbou a ich funkcia je kombinovaná so smerovkami. Dizajn EV3 je doplnený aerodynamickými prvkami, ktoré minimalizujú odpor vzduchu a zvyšujú efektivitu. Vozidlo dosahuje koeficient odporu vzduchu iba 0,263 Cd, čo prispieva k jeho pôsobivému dojazdu a nižšej spotrebe energie. Veľmi zaujímavo je tvarovaná aj zadná časť s nezameniteľnou kresbou skupinových svetiel. Celá svetelná technika je zverená LED technológii.

Riešenie interiéru je silná stránka výrobcu a rozhodne nesklamalo ani tu. Rovnako ako v ďalších elektrických modeloch Kia interiér je navrhnutý tak, aby viac evokoval domáce prostredie ako auto. Priestranná kabína poskytuje komfort až piatim pasažierom, pričom vyžaruje pocit pohody a luxusu. Palubná doska kombinuje dva veľké 12,3-palcové dotykové displeje s menším 5,3-palcovým segmentovým displejom na ovládanie klimatizácie, ktoré poznáme aj z bračeka EV9. Novinkou je aj systém Kia In-Car Payment, ktorý umožňuje pohodlné platby za parkovanie priamo z vozidla. Ovládacie prvky sú intuitívne usporiadané, aby minimalizovali rozptyľovanie vodiča a zaistili maximálnu bezpečnosť.

Stredová konzola je flexibilná a obsahuje zaujímavý posuvný stolík, ktorý je ideálny na prácu alebo relax počas zastávok, napríklad pri nabíjaní. K dispozícii je aj miesto na telefón s bezdrôtovým nabíjaním. Škoda len, že napriek tomu, že je miesto dostatočne veľké aj na dva smartfóny vedľa seba, výrobca to nevyužil a pre prelisy sem umiestnite iba jeden mobil do stredu. Materiály použité v interiéri EV3 odrážajú záväzok značky Kia k udržateľnosti. Použité recyklované textílie a ekologické plasty sú nielen šetrné k životnému prostrediu, ale zároveň vytvárajú prémiový pocit. Povrchové úpravy inšpirované prírodou, ako sú farby Subtle Grey, Warm Grey a exkluzívna Onyx Black pre výbavu GT-Line, pridávajú interiéru moderný a sofistikovaný vzhľad. Kia nezabudla ani na detaily, ako sú relaxačné sedadlá s nabíjačkami USB-C, ktoré zvyšujú komfort a praktickosť na každej ceste.

Pod kapotou EV3 sa nachádza najmodernejšia technológia pohonu na platforme E-GMP, ktorá zabezpečuje vynikajúci výkon a flexibilitu. Model je dostupný s dvoma variantmi batérií – štandardnou 58,3 kWh a veľkou 81,4 kWh, pričom dlhší dojazd dosahuje až 605 km podľa WLTP. My sme jazdili iba vo variante s väčšou batériou. Rovnako ako sesterský Hyundai aj Kia v tomto prípade trocha zahmlieva, pretože uvádza iba jednu hodnotu kapacity. Štandardne sa udáva celková a využiteľná kapacita. Podľa zahraničných serverov v tomto prípade ide o celkovú kapacitu, pričom využiteľná je 78 kWh. To je, samozrejme, v poriadku a kapacita je viac ako dostatočná. Elektromotor s výkonom 150 kW poháňa prednú nápravu a zabezpečuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť vozidla je 170 km/h. Vďaka technológii rýchleho nabíjania možno batériu nabiť z 10 na 80 % už za 31 minút, čo robí z EV3 ideálnu voľbu na každodenné používanie aj dlhšie výlety. Nabíjanie sme počas jázd netestovali, na to bude viac času pri bežnom teste. Rovnako ako ostatné modely výrobcu aj Kia EV3 prináša technológiu Vehicle-to-Load (V2L), ktorá umožňuje napájať externé zariadenia priamo z vozidla, čo zvyšuje jej univerzálnosť a praktickosť v rôznych situáciách. Jednu 230 V zásuvku nájdete už tradične aj pod zadnými sedadlami.

Auto ponúka množstvo moderných bezpečnostných a asistenčných systémov, prebraných z modelu EV9. Patrí sem inteligentný tempomat, systém udržiavania jazdného pruhu, prednárazové systémy a nový systém rekuperačného brzdenia i-Pedal 3.0, ktorý umožňuje jazdu s jedným pedálom. Novinkou je, že aj v tomto režime si vodič pádlami pod volantom môže meniť výkon rekuperácie. Ak je zapnutý režim i-Pedal, rekuperácia funguje až do zastavenia. Tento systém nielen zvyšuje energetickú účinnosť, ale zároveň robí jazdu plynulejšou a menej únavnou. Pochopiteľne, k dispozícii je aj inteligentná rekuperácia, ktorá pracuje na základe informácií z radaru, kamier a databázy. Medzi novinkami možno nájsť aj digitálny kľúč umožňujúci odomykať a štartovať vozidlo pomocou smartfónu, zatiaľ čo systém Kia Connect Store ponúka personalizáciu prostredia v interiéri. Asistent umelej inteligencie Kia AI Assistant má umožniť jednoduchšie ovládanie vozidla a pomáhať s plánovaním ciest a dokáže prirodzene komunikovať s vodičom. Jeho test si však necháme až na riadnu recenziu. Možno sa dovtedy naučí aj slovenčinu. Prémiový audiosystém Harman Kardon a funkcie ako streamovanie videa alebo arkádové hry pridávajú na komforte a zábave pre všetkých pasažierov.

Jazdenie vo vozidle je veľmi príjemné. Interiér je vybavený relaxačnými sedadlami, inteligentným osvetlením, priestrannými úložnými priestormi a farbami inšpirovanými prírodou, ktoré umocňujú pohodlie na každej ceste. Jazdné vlastnosti sú charakteristické pre predný náhon. V zákrutách na klzkom povrchu treba dávať väčší pozor, hlavne v týchto podmienkach sa prejavuje mierna nedotáčavosť. Rozjazdy sú naladené plynulejšie, ale pri zošliapnutí plynu nie je problém pretočiť kolesami. Napriek tomu, že zvonka pôsobí EV3 ako menšie auto, môže sa stať plnohodnotným rodinným autom, ktoré sa nezľakne žiadnej trasy.  

Kia EV3 je tak nielen technologicky vyspelé, ale aj esteticky príjemné vozidlo, ktoré predefinuje štandardy pre kompaktné elektrické SUV. Už sa tešíme na redakčný test.

Kia EV3 LR GT Line: batéria – celková kapacita 81,4 kWh, využiteľná kapacita 78 kWh, napätie akumulátora 343 V, poháňaná náprava predná, výkon motora 150 kW, krútiaci moment 283 Nm, typ konektora na DC nabíjanie CCS, max. výkon DC nabíjania 135 kW, konektor na AC nabíjanie Typ 2, výkon AC nabíjačky 11 kW, typ AC nabíjania 3f, hmotnosť prázdna 1885 kg, max. rýchlosť 170 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 7,9 s, dojazd WLTP 605 km, spotreba podľa výrobcu 17,1 kWh/100 km

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať