Kalifornské nákupné centrá skenujú ŠPZky áut zákazníkov a ich údaje predávajú veriteľom, poisťovniam a vymáhačom dlžôb
Podľa správy organizácie Electronic Frontier Foundation, realitná spoločnosť Irvine, ktorá prevádzkuje v Kalifornii viacero nákupných centier, nainštalovala na ich parkoviskách automatické čítačky poznávacích značiek ALPR (automatic license plate readers) a údaje z nich posiela do celoštátnej databázy, do ktorej má prístup organizácia ICE (Immigrations and Customs Enforcement).
Automatizované rozpoznávanie poznávacích značiek je forma hromadného dohľadu, pri ktorom kamery zachytia obrazy poznávacích značiek, premenia ich na znaky plaintextu a pripoja čas, dátum a polohu GPS. Tieto údaje sa obyčajne vkladajú do databázy, čo umožňuje prevádzkovateľovi vyhľadávať vzory pohybu konkrétneho vozidla alebo identifikovať návštevníkov konkrétneho miesta.
V zásadách o ochrane osobných údajov z ALPR a ich používaní sa na webe Irvine uvádza, že zhromaždené informácie sa posielajú spoločnosti Vigilant Solutions. Maloobchodné pobočky spoločnosti Irvine Company pravdepodobne predstavujú len zlomo ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH