Nakupovanie počas Veľkej noci
Druhým najsilnejším obdobím na nakupovanie, ako aj na pečenie, je po Vianociach obdobie Veľkej noci. Počas veľkonočného týždňa si doprajeme o skoro tretinu viac ako počas priemerného týždňa v roku. Ľudia v tomto čase intenzívnejšie nakupujú už od pondelka až do Zeleného štvrtka.
„Veľká noc je jedným z dôležitých období v roku pre maloobchodníkov z hľadiska spotreby domácností v oblasti potravín, keď slovenský kupujúci nakúpi až skoro o tretinu viac ako počas priemerného týždňa v roku,“ povedal Ladislav Csengeri, riaditeľ Consumer Panel Services GfK Czech and Slovakia.
Na Slovensku vidieť počas veľkonočného týždňa veľmi intenzívne nakupovanie už od začiatku týždňa, ktoré vrcholí na Zelený štvrtok, keď nakupovanie Slovákov dosiahne až dvojnásobnú intenzitu. Naopak, Veľký piatok je už podpriemerný a na Veľkonočný pondelok je nakupovanie minimálne. Počas jedného nákupu sú kupujúci ochotní zaplatiť až o štvrtinu viac v porovnaní s priemerným výdavkom na nákup počas celého roka.
Čo si do ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH