Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – obsluha udalostí
Pripomenieme, že každý prvok používateľského rozhrania je zodpovedný za to, čo sa na ploche, ktorú vo vizuálnom zobrazení zaberá a taktiež je zodpovedný za to aby adekvátne reagoval na udalosti, ku ktorým dochádza v rámci tejto časti obrazovky. Nakoľko dominantnou metódou ovládania sú dotyky a gestá, takže väčšinou to budú dotykové udalosti. Android podporuje aj ovládanie pomocou myši, ale interpretácia kliknutia kurzorom ľavým, prípadne pravým tlačidlom myši je ekvivalentná ťuknutiu, či dlhšiemu pridržaniu
Námetom príkladu je jednoduchá aplikácia, ktorá bude simulovať poslanie textovej správy. Odoslaná správa sa zobrazí pomocou toastovej notifikácie. Začneme rozmiestnením prvkov a interakciou medzi dvomi najpoužívanejšími prvkami - dotykovým tlačidlom, pomocou ktorého používateľ dá aplikácii impulz a prvkom pre zadanie, prípadne výpis textu. Po zatlačení tlačidla aplikácia vykoná naprogramované úkony.
Vytvorte projekt, ktorý bude mať hlavnú aktivitu typu Empty Activity. Aby sme n ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH