Nenaleťte na astroturfing
Správa z dennej tlače: Ako súčasť príprav na akcie súvisiace so začatím slovenského predsedníctva Rady Európskej únie bol na niektorých miestach v centre Bratislavy položený živý trávnik. Úvodná citácia sa vám zrejme bude zdať úplne od veci, ale len dovtedy, kým si neuvedomíte, že anglický pojem astroturfing v pôvodnom význame označuje umelý trávnik. Je to zovšeobecnený názov odvodený od názvu firmy AstroTurf, ktorá umelé trávniky vyrába. Umelý trávnik, často položený pred príchodom vzácnej návštevy alebo pred významnou udalosťou, sa snaží navodiť dojem, že na tomto mieste niekto starostlivo pestuje klasický trávnik.
Tak ako umelý trávnik umelo navodzuje dojem ekológie, starostlivosti, estetiky a ďalšie pozitívne dojmy, astroturfing je marketingová metóda, ktorej cieľom je navodiť zdanie, že veľká masa ľudí má pozitívny dojem z nejakého produktu, aktivít firmy, udalosti a podobne. Inak povedané, niekto, napríklad PR oddelenie firmy, sa snaží nasimulovať alebo navodiť pocit, ktorý by n ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH