Strojové rozpoznávanie reči
Najprirodzenejší spôsob komunikácie pre človeka je reč. Preto vývojári vo firmách aj na univerzitách a výskumných pracoviskách riešia a zdokonaľujú rozpoznávanie reči. Scenárov využitia rozpoznávania hovoreného slova je nepreberné množstvo. Dá sa využiť na ovládanie aplikácií, vyhľadávanie informácií pomocou rečových povelov, prípadne záznam diskusie či zápis poznámok diktovaných lekárom, súdnym znalcom, preklad do iného jazyka v reálnom čase a podobne. Priekopníkom v tejto oblasti je spoločnosť AT&T's Bell Labs, ktorá sa rozpoznávaniu reči začala venovať už v roku 1936. Požadovaná technologická úroveň počítačov vhodných na tento účel v komerčnom rozsahu sa však dosiahla až začiatkom 80. rokov, keď prvé prakticky použiteľné systémy boli schopné rozpoznávať samostatné slová.
Strojové rozpoznávanie reči je proces, pri ktorom je vstupný akustický signál prevádzaný do digitálnej podoby a tá sa následne transformuje na postupnosť slov. Výsledok sa uloží do vhodného typu dokumentu, prí ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH