Paušál na istotu
Sieť predajní NAY Elektrodom zaviedla od júna revolučnú službu, ktorá pre používateľa prináša istotu v tom, že nepríde o svoje dáta a bude mať k dispozícii vždy notebook alebo tablet, aj keď sa pokazí. My sme si dohodli stretnutie s Emilom Hurajom, ktorý stojí za touto novinkou, a položili sme mu niekoľko otázok. V článku prinášame výber podstatnej časti rozhovoru, v úplnom znení nájdete rozhovor na našom virtuálnom DVD.
Spoločnosť NAY Elektrodom predstavila zaujímavý systém predaja notebookov a tabletov. S Paušálom na istotu máte naozaj garanciu použitia zakúpeného prístroja, aj keď sa vám pokazí. O tejto službe sme sa porozprávali s predstaviteľom spoločnosti NAY Elektrodom.
PCR: Aké má výhody používateľ, ktorý si kúpi notebook alebo tablet cez Paušál na istotu v NAY Elektrodome?
EH: Paušál na istotu znamená revolučný spôsob nakupovania elektroniky. Zákazník, ktorý si tak na mesačné splátky kúpi notebook alebo tablet, má totiž počas dvoch rokov naozaj istotu vždy funkčného výrobku. Chránime ho vo viacerých faktoroch - keď sa mu notebook alebo tablet pokazí alebo poškodí, zadarmo mu ho opravíme, pričom na dobu opravy mu zapožičiame podobné zariadenie. Riešime aj bezpečnosť jeho dát, počas dvoch rokov má zákazník prístup na NAY Cloud, kde si môže ukladať dáta. K dispozícii je priestor 10 GB a z neho si môže všetky svoje dáta pohodlne obnoviť.
PCR: Hovorili ste o pokazení alebo poškodení zariadenia. Čo ak ho stratím alebo mi ho ukradnú?
EH: Tieto prípady terajší Paušál na istotu zatiaľ nepokrýva, ale plánujeme ho v budúcnosti rozšíriť aj na ne. Rovnako by sme radi Paušál na istotu rozšírili z notebookov a tabletov aj na produkty z bielej techniky.
PCR: Ako to presne funguje v NAY Cloude? Má zákazník zálohu dát automatizovanú?
EH: Pri notebookoch je to automatizované, to znamená, že zákazník odchádza z predajne s nainštalovanou podporou ukladania dát do cloudu z označeného priečinka, napr. Moje dokumenty. V prípade tabletov sa dá realizovať záloha dát cez web a aplikácie, ktoré sú dostupné pre daný operačný systém. Primárne táto záloha dát však slúži pre notebooky.
PCR: Je nejako limitované, koľkokrát počas týchto dvoch rokov môžem využiť výhody tohto paušálu?
EH: Počas dvoch rokov je to maximálne dvakrát a operujeme s tzv. časovou cenou. To znamená, že cena notebooku sa časom znižuje, obyčajne počítame s hodnotou - 1 % z pôvodnej ceny za mesiac. Ak je teda oprava notebooku nerentabilná, poskytneme mu nový, ale v príslušnej časovej cene. Keďže ceny notebookov aj tak klesajú, v podstate zákazník pri tom, že dostane nový (teda iný) notebook či tablet, nič nestratí.
PCR: Na ktoré notebooky a tablety sa vzťahuje Paušál na istotu?
EH: V podstate je to na celý sortiment, ktorý ponúkame. Obmedzenie je v nákupnej cene, pri tabletoch je to 99 EUR a upri notebookoch 329 EUR.
PCR: Koľko potom typicky trvá, kým sa po zanesení chybného notebooku k vám opäť dostanem k opravenému kusu?
EH: V zásade prichádzate s pokazeným notebookom do akejkoľvek predajne NAY Elektrodom na Slovensku, okamžite dostávate náhradný kus, s ktorým môžete po obnovení dát pracovať, a opravený notebook či tablet sa k vám dostane maximálne do dvoch týždňov. Presná doba opravy je veľmi závislá od toho, aká je to značka a model a aká je dostupnosť náhradných dielov.
PCR: Hovoríte, že to platí vo všetkých pobočkách NAY Elektrodom na Slovensku?
EH: Áno, na všetkých, ktorých je aktuálne 30 na Slovensku. Neplatí to pri predaji cez internet cez NAY e-shop www.nay.sk, keďže tu musí byť pri inštalácii NAY cloudu osobný prístup k notebooku.
Ďakujeme pekne za rozhovor.