Prečo vstupuje výrobca vysávačov do sveta elektromobilov?
Britský vizionár James Dyson, zakladateľ rovnomennej značky a technologický inovátor, pred časom oznámil, že pracuje na vývoji vlastného elektromobilu. Jeho zámer neprekvapí. Čo ho k tomu viedlo?
Značka DYSON sa preslávila prvým bezvreckovým vysávačom na svete. Revolúciu v zabehnutých technológiách dokázala značka ultraľahkým fénom aj bezlopatkovým ventilátorom. O dva roky by sa medzi portfólio značky DYSON mal zaradiť aj elektromobil. Detaily sú zatiaľ zahalené tajomstvom; vie sa len to, že v pláne sú tri modely. Očakávania sú vysoké. Sám zakladateľ tvrdí, že jeho autá budú „radikálne odlišné“. Z celkovej investície viac ako 2 miliardy dolárov ide polovica len na vývoj nových palivových článkov.
Motivácia zakladateľa značky vstúpiť na trh s elektrickými autami je jasná – ochrana životného prostredia. A nie je to len preto, že v roku 2040 Veľká Británia zakáže predaj nových benzínových a dieselových automobilov a do roku 2050 budú musieť mať všetky vozidlá nulové emisie. Podobné le ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH