Printový trh zaznamenal minulý rok pokles reklamných príjmov
Rok 2011 priniesol pokles objemu inzertných výdavkov slovenským printovým médiám. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov spoločnosti TNS Slovakia. Tento údaj vychádza z oficiálnych cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre či bonusy.Zadávatelia investovali do printovej reklamy 173 mil. Eur a printový trh tak zaznamenal medziročne pokles príjmov z reklamy v priemere o 8%. Výraznejšie poklesli výdavky na reklamu v novinách (-12%), časopisy poklesli menej ako noviny (-5%).
Vývoj výdavkov do reklamy (v mil. €)
Pokles objemu predaných inzertných strán kopíruje pokles objemu reklamných výdavkov. V roku 2011 sa predalo 51 650 inzertných strán, čo je o 8% menej ako rok predtým.
Vývoj počtu predaných inzertných strán
Na päť najväčších vydavateľstiev pripadlo až 72% celkových reklamných výdavkov.
Medzi mesačníkmi alokovali zadávatelia najviac prostriedkov do reklamy v časopise Eva drží prvenstvo medzi mesačníkmi už niekoľko rokov. Medzi týždenníkmi sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní a z ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH