Rýchlejšie grafické rozhranie Vulkan nahradí starnúci OpenGL
Pred niekoľkými dňami priemyselné konzorcium Khronos Group konečne vydalo finálnu verziu nového rozhrania API Vulkan 1.0. Rozhranie je určené na programovanie 3D grafiky a vystriedať má svojich predchodcov OpenGL a jeho mobilnú verziu OpenGL ES. Podobne ako AMD Mantle, DirectX 12 a Apple Metal má nízkoúrovňový Vulkan umožniť aplikáciám využívať výkon grafiky čo najefektívnejšie a dosiahnuť tým aj vyšší výkon. Na rozdiel od spomenutej konkurencie bude Vulkan jediné univerzálne multiplatformové rozhranie, takže sa nebude obmedzovať výlučne na Windows 10.
Nízkoúrovňové rozhranie API Vulkan umožní vývojárom užší prístup k hardvéru a jeho ovládačom, vďaka čomu sa znížia nároky na celkový priebeh. Lepšie sa optimalizuje i fungovanie, čím sa dosiahne vyšší výkon pri hrách či iných náročných 3D aplikáciách. Významnú úlohu by malo rozhranie Vulkan zohrať aj pri vývoji aplikácií na virtuálnu realitu.
Vulkan je vyvíjaný ako open source a bude podporovaný operačnými systémami Windows, Android ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH