SAMSUNG_0425_02 Advertisement SAMSUNG_0425_02 Advertisement SAMSUNG_0425_02

Baziliku sv. Petra budú reštaurovať študenti pomocou AI

Tlačové správy
0

Bazilika svätého Petra vo Vatikáne je po stáročia jednou z najúžasnejších pamiatok na svete. Domov úchvatného umenia, architektúry a príbehov, ktoré formovali históriu. Teraz môžu študenti po prvýkrát vstúpiť do tejto legendárnej budovy a prevziať úlohu jej správcov v Peter Is Here: AI for Cultural Dedičstvo. Umožní im to spolupráca Microsoftu s Minecraft Education a Vatikánom. Učitelia a žiaci základných a stredných škôl na Slovensku majú prístup k Minecraft Education, takže si hru môžu hneď vyskúšať.

SAMSUNG_04_3 Advertisement

Minecraft Education v spolupráci so spoločnosťou Microsoft a Vatikánom spustil projekt „Peter je tu: AI pre kultúrne dedičstvo“, vzdelávací zážitok, ktorý študentom umožňuje preskúmať a zreštaurovať ikonickú Baziliku sv. Petra. Táto inovatívna iniciatíva spája históriu, umelú inteligenciu a kreatívne riešenie problémov v interaktívnom a prístupnom prostredí.

Projekt sa začal vytvorením digitálneho dvojčaťa Baziliky sv. Petra pomocou AI pre Vatikán. Microsoft na tom spolupracoval s francúzskou spoločnosťou Iconem, ktorá vytvára digitálne repliky svetových historických pamiatok pomocou pokročilých techník fotogrametrie a umelej inteligencie.

Keď sa študenti dostanú do hry, vedú ich Sanpietrini, skupina vysokokvalifikovaných pracovníkov zodpovedných za recepciu, dohľad, čistenie a údržbu baziliky. Spoločne objavujú miesta ako vatikánsky obelisk, hrobka svätého Petra, baldachýn a stĺp v hlavnej lodi, ktoré budú v rámci úloh reštaurovať. Každá úloha si vyžaduje, aby uplatnili svoje znalosti a vrátili týmto posvätným miestam ich pôvodnú krásu. A ako budú postupovať, môžu zdokumentovať svoj pokrok a zamyslieť sa nad dôležitosťou tímovej práce a kultúrneho dedičstva.

„Tento nový svet v Minecraft Education krásne spája radosť z objavovania a hrania sa so skúmaním histórie a učením sa o umelej inteligencii. Zároveň prirodzene vedie študentov k precvičovaniu tímového riešenia problémov,“ hovorí Lenka Axlerová, riaditeľka pre oblasť školstva v strednej Európe v spoločnosti Microsoft.  

Po absolvovaní tejto skúsenosti študenti dostanú oficiálny certifikát, ktorý potvrdzuje ich úlohu dobrovoľných strážcov kultúrneho dedičstva. Hra obsahuje aj doplnkové materiály pre učiteľov, aby mohli do svojich hodín integrovať históriu, umenie, STEM a digitálnu gramotnosť.

Hra Peter je tu je len prvým z veľkých projektov, ktorého sa Microsoft a Minecraft Education ujali, a v pláne je pridať mnoho ďalších miest vrátane historických a moderných pamiatok.

„Minecraft Education už učitelia na Slovensku využívajú na výučbu chémie, dejepisu, umelej inteligencie a kybernetickej bezpečnosti. Učitelia a žiaci základných a stredných škôl na Slovensku majú prístup k Minecraft Education, takže si ho môžu hneď vyskúšať,“ vysvetľuje Karel Klatovský zo spoločnosti Microsoft.

O spoločnosti Microsoft:

Spoločnosť Microsoft (Nasdaq "MSFT" @microsoft) vytvára platformy a nástroje využívajúce umelú inteligenciu s cieľom poskytovať inovatívne riešenia, ktoré spĺňajú vyvíjajúce sa potreby našich zákazníkov. Technologická spoločnosť sa zaviazala sprístupniť umelú inteligenciu čo najviac ľuďom a firmám a robiť to zodpovedne, s poslaním umožniť každému človeku a každej organizácii na planéte dosiahnuť viac.

Ďalšie informácie a novinky o spoločnosti Microsoft na Slovensku a vo svete nájdete v Microsoft News Center.

Tento dokument slúži len na informačné účely. Spoločnosť Microsoft sa zrieka akejkoľvek zodpovednosti vyplývajúcej z používania tohto dokumentu na iné účely. Spoločnosť Microsoft nebude nikdy zodpovedná za žiadne špeciálne, priame, nepriame ani následné škody vyplývajúce z plnenia zmluvy, nedbanlivosti alebo iných záležitostí vyplývajúcich z používania alebo interpretácie tohto dokumentu alebo v súvislosti s nimi. Microsoft je registrovaná ochranná známka spoločnosti Microsoft Corp. v USA a/alebo iných krajinách. Názvy spoločností a produktov uvedených v tomto dokumente môžu byť ochrannými známkami ich príslušných vlastníkov.

 

 

Microsoft

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať