S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Stretnutie s Pascalom II. /4. časť

0
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Dnes sa pozrieme na OOP z inej strany - zo strany grafiky. OOP sa skutočne najviac využíva v grafike a v práci s ňou. Vytvorme si najzákladnejší grafický objekt Figure, ktorý bude mať vlastnosti (dátové položky): súradnice x a y typu integer, booleovskú premennú Visible, ktorá bude definovať, či má byť objekt viditeľný alebo nie, a tieto schopnosti (metódy): Init, ktorá inicializuje celý objekt, GetX a GetY, ktoré vracajú aktuálnu pozíciu objektu, IsVisible udáva, či je objekt viditeľný, a metódy Draw na vykresľovanie, Show na ukazovanie, Hide na schovávanie a MoveTo na presun objektu. Zápis takéhoto objektu Figure bude vyzerať takto: Figure = object   X,Y : integer;   Visible : boolean;   procedure Init(InitX, InitY);   function GetX : integer;   function GetY : integer;   function IsVisible : boolean;   procedure Draw;   procedure Show;   procedure Hide;   procedure MoveTo(NewX, NewY: integer); end;     ...

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať