Stretnutie s Pascalom II. /4. časť
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál
Dnes sa pozrieme na OOP z inej strany - zo strany grafiky. OOP sa skutočne najviac využíva v grafike a v práci s ňou. Vytvorme si najzákladnejší grafický objekt Figure, ktorý bude mať vlastnosti (dátové položky): súradnice x a y typu integer, booleovskú premennú Visible, ktorá bude definovať, či má byť objekt viditeľný alebo nie, a tieto schopnosti (metódy): Init, ktorá inicializuje celý objekt, GetX a GetY, ktoré vracajú aktuálnu pozíciu objektu, IsVisible udáva, či je objekt viditeľný, a metódy Draw na vykresľovanie, Show na ukazovanie, Hide na schovávanie a MoveTo na presun objektu. Zápis takéhoto objektu Figure bude vyzerať takto:
Figure = object
X,Y : integer;
Visible : boolean;
procedure Init(InitX, InitY);
function GetX : integer;
function GetY : integer;
function IsVisible : boolean;
procedure Draw;
procedure Show;
procedure Hide;
procedure MoveTo(NewX, NewY: integer);
end;
...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH