Takto by mohla vyzerať nákladná doprava budúcnosti
Prvými podzemnými tunelmi švajčiarskeho systému Cargo Sous Terrain s dĺžkou 70 km a s 10 zastávkami by sa mal začať prepravovať náklad v roku 2031. Myšlienkou je vyvinúť úplne autonómny dopravný systém s nulovými emisiami pre malé náklady, schopný do určitej miery odbremeniť cestný systém, o ktorom sa predpokladá, že bude v priebehu 30 rokov bude zaťažený premávkou vyššou takmer o 40 percent.
Zatiaľ čo cieľom projektu Hyperloop-TT je vystreliť celé prepravné kontajnery transsonickou rýchlosťou 1220 km/h vo vákuových trubiciach s ultranízkym odporom, Cargo Sous Terrain (CST) je oveľa skromnejší. Každý tunel bude mať priemer približne 6 m a rovnú podlahu rozdelenú do troch pruhov. Po týchto pruhoch budú malé nákladné moduly jazdiť rýchlosťou okolo 30 km/h. Tieto kabíny budú dostatočne veľké, aby sa do nich zmestila jedna paleta alebo dve. K dispozícii budú aj chladené moduly na čerstvé produkty. Poháňané budú elektromotormi a energiu budú dostávať cez indukčné koľajnice.
Moduly sa n ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH