Tipy a triky: Ako správne poskytovať IT pomoc a ako o ňu správne žiadať?
Či už ste pokročilý používateľ počítača, ktorý často poskytuje IT pomoc známym a rodine, alebo ste to vy, kto o takúto pomoc zvyčajne žiada, ľahko sa stanete nechcenou príčinou frustrácie a obrovskej straty času, prameniacej z neefektívnej komunikácie. Paradoxné na tom je, že na oboch stranách nastáva prakticky rovnaký problém. Žiadateľ o pomoc prispieva tým, že sa týchto chýb nevedomky dopúšťa, a pomocník a skúsený používateľ to zhoršuje tým, že si neuvedomí, aké sú časté, a nepočíta s nimi vopred.
Tá vôbec najväčšia chyba, ktorú žiadatelia o pomoc robia, je snaha o vlastné odhadnutie a pomenovanie povahy problému. To je, pravdaže, užitočné, ak si problém riešite svojpomocne, ale veľmi nežiaduce, ak žiadate o pomoc. Typický príklad je, že žiadateľ volá o pomoc s tým, že mu nefunguje internet. Keďže tým je povaha problému určená, pomocník na druhej strane linky často poradí napríklad reštart routera, skontrolovanie kabeláže, signálu Wi-Fi, reštartovanie počítača a sieťových spojení a ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH