Vysoká hra o peniaze z hudobného streamingu
Akú sumu hudobníci dostávajú za jedno prehratie svojej skladby? Komu súčasné systémy pomáhajú a komu nie a ako fungujú odporúčacie algoritmy? Počúvanie hudby prešlo zmenou, ktorá má svoje negatíva aj pozitíva, ale jedno je isté. Čerta do krabice už späť nikto nestrčí.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_2}}
Spotify je najpopulárnejšia hudobná streamingová platforma sveta. V súčasnosti obsahuje viac ako sto miliónov skladieb a viac ako šesť miliónov podcastov, pričom každý mesiac túto službu použije viac ako 626 miliónov používateľov.
Za minulý rok sa to prevtelilo do tržieb 13,25 miliardy dolárov a 7,44 miliardy dolárov za prvý polrok 2024. Aj keď podrobné dáta Spotify z dôvodu konkurencie v trhovom prostredí nezverejňuje, na základe odborných analýz a povinne zverejnených finančných informácií dobre vidieť, že zhruba 65 až 70 % danej sumy pravidelne putuje na účet muzikantov, nahrávacích spoločností a iných vlastníkov autorských práv. Zvyšok sa používa na vývoj, prevádzku a propagáciu ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH