Vývoj aplikácií pre Android (2) – dizajn II.
V predchádzajúcej časti sme sa venovali základným princípom grafického dizajnu aplikácií, ktorý Google nazýva Material Design, využíva ho na návrh používateľského rozhrania operačného systému Android od verzie 5.0 Lollipop a odporúča ho aj pre dizajn aplikácií.
Budeme pokračovať stručným opisom pravidiel Material Designu. Pri návrhu obrázkov a ikon je dôležité mať na pamäti, že vaša aplikácia môže byť inštalovaná na rôznych zariadeniach, s displejmi s rôznym rozlíšením a hustotou pixelov. Geometrickým zväčšením prvku či ikony určenej pre malý displej na displeji s rozlíšením full HD, prípadne vyšším sa docieli obrázok bez detailov, často neostrý. Preto máte k dispozícii viacero mierok, v ktorých môžete vytvárať obrázky. Android pri spustení aplikácie kontroluje vlastnosti displeja konkrétneho prístroja a načíta ikonu v rozlíšení zodpovedajúcom parametrom displeja. Rozlíšenie sa uvádza v dpi (dots per inch), ide teda o počet bodov na palec.
Rozmerové parametre, napríklad rozmery okraj ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH