Zakrivený 35 palcový herný monitor AOC AGON AG353UCG s HDR a 200 Hz frekvenciou
Po chvíli testovania tohoto veľkého zakriveného herného monitora som konštatoval, že hráčom a vďaka vernému zobrazovaniu farieb nielen hráčom ponúka všetko podstatné, čo od monitora očakávajú. Samozrejme cena je adekvátna funkciám a technickým parametrom. Kvalitný VA panel totiž na dosiahnutie čo najkvalitnejšieho obrazu využíva technológiu Quantum dot známu z televízorov a podsvietenie využívajúce 512 zón, čo výrazne prispieva k dynamike obrazu. Technológia Quantum Dot využíva polovodičové nanokryštály a prevádza vyžarované svetlo tak efektívne, že dokáže vytvoriť takmer akúkoľvek farbu vo viditeľnom spektre. V HDR režime je možné dosiahnuť súčasne dosiahnuť vysoký jas presahujúci podľa výrobcu 1000 nitov, podľa môjho merania v HDR režime až 1200 nitov a hlbokú čiernu. Keď už spomínam meranie, kolorimetrickou sondou som nameral 99,6 % pokrytie farebného gamutu sRGB. Jas podsvietenia v SDR režime je necelých 600 nitov.
Polomer zakrivenia 1800 mm je z hľadiska ergonómie pozorovania výhodný a motivuje vás, aby ste od monitora sedeli trochu ďalej, aby ste celý obraz mali v základnom zornom uhle. Pomer strán obrazu 21:9 a rozlíšenie 3440 × 1440 pixelov je výborné tak na hranie, ako aj sledovanie videí a pri hrách oceníte, že grafická karta rieši zobrazovanie menšieho počtu bodov, než pri rozlíšení 4K.
Hráči ocenia obnovovaciu frekvenciu 200 Hz a podporu G-Sync Ultimate. Z technickej špecifikácie vyplýva, že 200 Hz je možné dosiahnuť len pri pripojení herného počítača, či notebooku cez DisplayPort. Ak pripojíte počítač, cez HDMI, maximálna obnovovacia frekvencia je 100 Hz. Smerovanie na hráčov zdôrazňuje kruh s nastaviteľným farebným podsvietením na zadnej strane.
Na ovládanie môžete použiť buď joystick na spodnej strane rámiku, alebo ovládač, ktorý sa k monitoru pripája cez MiniUSB port. Joystick je podsvietený a na svetlom stole sa toto svetlo dosť odráža. Na obidvoch stranách môžete zboku vysunúť držiak slúchadiel. Napriek tomu, že napájací zdroj je externý, výkonné podsvietenie si vyžaduje aktívne chladenie. Aj keď ventilátor nie je príliš hlučný a zvuky hry, či filmu ho prekryjú, pri bežnej práci ho počujete.
HDR a s ním aj zónové podsvietenie môžete samozrejme v nastaveniach vypnúť. Odpoveď na otázku, prečo by ste nemali za každých okolností využiť zobrazovacie schopnosti monitora na maximum vám poskytne jednoduchý experiment. Zväčšite si v nastavení Windows kurzor myši a pohybujte ním na tmavom pozadí. Ak sa pozriete trochu zboku, uvidíte ako zónové podsvietenie „sleduje“ polohu kurzora. To môže niekedy vadiť pri bežnej práci. Naproti tomu v režime SDR získate stabilný obraz síce z nižším kontrastom, ale bez už spomínaného efektu vyplývajúceho zo zónového podsvietenia. Pri hrách však jasné a zároveň sýte farby oceníte, predovšetkým detaily, ktoré by pri bežnom zobrazení mohli zostať nepovšimnuté v tieni.
Znalcom sa vyššie obnovovacie frekvencie budú spájať skôr s technológiu panelu TN, ktorá ale ťahá za kratší koniec, čo sa týka vernosti zobrazovania farieb. Preto na tomto monitore s VA panelom aj pri nastavení 200 Hz nebude napríklad zobrazovanie detailov a textov na rýchlo sa pohybujúcich objektoch také ostré ako na monitoroch s TN panelmi. Aj tu platí „niečo za niečo“ a zážitok z verného podania farieb a pri hrách z HDR to bohato vykompenzuje.
Technické parametre: Obrazovka: VA, zakrivená 35"; rozlíšenie: WQHD 3440 x 1440 (21:9) Pokrytie 133 % sRGB, obnovovacia frekvencia 200 Hz; Odozva: 2 ms (šedá - šedá); Jas: 1000 cd/m2 ; Kontrast: 1 000 : 1 (natívny), 80M:1 (dynamický); Pozorovací uhol: 178°/178°; počet farieb: 1.07 miliardy Konektory: Display Port 1.4, HDMI 2.0, 4 x USB 3.1, Reproduktory 2 x 8W, Spotreba 125 W, stand by 0.5 W; Rozmery: 83,3 x 54,3 x 27, 6 cm; Hmotnosť: 18,8 kg Cena 2 291 eur
+ Vysoký jas a HDR, vysoká obnovovacia frekvencia
- chladenie ventilátorom
Hodnotenie 9
Zobrazit Galériu