ASSEMBLER pod Windows: 6. časť – Kontext zariadenia
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál
Kontext zariadenia
Základný nástroj, ktorý operačný systém Windows používa na to, aby poskytol aplikáciám nezávislosť od zariadenia, sa nazýva kontext zariadenia (DC – device context). Kontext zariadenia je vnútorná štruktúra, ktorú systém Windows používa na udržiavanie informácií o výstupnom zariadení. Miesto toho, aby aplikácia posielala výstup priamo na technický prostriedok, posiela ho do DC a až potom ho Windows pošle technickému vybaveniu. Kontext zariadenia vždy obsahuje jedno pero na kreslenie čiar (PEN), jeden štetec na vyplňovanie plôch (BRUSH), jeden typ písma (FONT) a súbor ďalších hodnôt, ktoré riadia správanie kontextu zariadenia. V prípade, že aplikácia vyžaduje iný font, je potrebné vybrať tento font do grafického kontextu pred zobrazením textu. Vybraním nového fontu sa nezmení text, ktorý už bol zobrazený v klientskej oblasti okna. Pri používaní zdieľaného kontextu zariadenia aplikácia musí obnoviť n ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH