S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

ASSEMBLER pod Windows: 6. časť – Kontext zariadenia

0
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Kontext zariadenia Základný nástroj, ktorý operačný systém Windows používa na to, aby poskytol aplikáciám nezávislosť od zariadenia, sa nazýva kontext zariadenia (DC – device context). Kontext zariadenia je vnútorná štruktúra, ktorú systém Windows používa na udržiavanie informácií o výstupnom zariadení. Miesto toho, aby aplikácia posielala výstup priamo na technický prostriedok, posiela ho do DC a až potom ho Windows pošle technickému vybaveniu. Kontext zariadenia vždy obsahuje jedno pero na kreslenie čiar (PEN), jeden štetec na vyplňovanie plôch (BRUSH), jeden typ písma (FONT) a súbor ďalších hodnôt, ktoré riadia správanie kontextu zariadenia. V prípade, že aplikácia vyžaduje iný font, je potrebné vybrať tento font do grafického kontextu pred zobrazením textu. Vybraním nového fontu sa nezmení text, ktorý už bol zobrazený v klientskej oblasti okna. Pri používaní zdieľaného kontextu zariadenia aplikácia musí obnoviť n ...

Peter Gašparovič

Všetky autorove články
ASSEMBLER

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať