ACER_112024 ACER_112024 ACER_112024

Aké je byť jednotkou?

Archív NXT
0

Spoločnosť Lenovo sa dostala do popredia záujmu. Je to jedna z mála firiem, ktorá dokáže nakupovať hardvérové divízie ostatných firiem, a to aj v segmente smartfónov, no stále rozširuje svoju ponuku i v oblasti notebookov. Na trendy v oblasti vývoja produktov sme sa opýtali consumer manažéra spoločnosti Lenovo Slovakia Petra Oravca.

Ktoré spotrebiteľské produkty sa z ponuky spoločnosti Lenovo predávajú najviac?

Slovenskí spotrebitelia nakupujú najmä sériu G, kde ponúkame tradičné 15,6" a 17,3" notebooky v základnej a strednej triede. Tieto produkty majú kvalitné vyhotovenie, numerickú klávesnicu, veľmi prijateľnú cenu a predovšetkým ponúkajú našim zákazníkom vysokú pridanú hodnotu v podobe predinštalovaného softvéru Lenovo, umožňujúceho či už zábavu, alebo efektívnejšiu prácu.

Aktuálne je obrovský záujem o tablety hlavne na konzumáciu digitálnej zábavy. Aký je postoj spoločnosti Lenovo k týmto zariadeniach v porovnaní s klasickými notebookmi alebo ultrabookmi?

Spoločnosť Lenovo si jasne určila stratégiu na najbližšie roky a jedným z jej pilierov je aj tzv. segment MIDH (Mobile Internet and Digital Home), teda segment tabletov, smartfónov, ale aj interaktívnych domácich zariadení, ktoré zaznamenali obrovský rozmach medzi spotrebiteľmi.

V tomto segmente prinášame široké portfólio produktov, z ktorého si vyberie každý typ zákazníka. Yoga tablet je výborná ukážka revolučného produktu v rámci našej tabletovej ponuky. Notebooky aj ultrabooky však naďalej zostávajú naším kmeňovým portfóliom, čomu nasvedčuje aj fakt, že každý tretí predaný notebook na Slovensku je značky Lenovo.

Lenovo prišlo v notebookoch so systémom štyroch režimov používania jedného zariadenia. Ako sa tento koncept osvedčil u zákazníkov?

Priznám sa, že som neočakával tak veľa pozitívnych ohlasov a bol som veľmi milo prekvapený. Získaním celosvetových, ale aj lokánych najvyšších ocenení pre tieto produkty nám naši zákazníci dali jasne najavo, že inovatívne produkty od nás očakávajú aj naďalej. Mimoriadne výnimočný notebook je hlavne Lenovo Yoga 2 Pro.

Rovnako revolučný bol aj Lenovo Yoga tablet. PC REVUE bolo na jeho európskom predstavení, kde tento produkt vzbudil veľkú pozornosť. Ako ho prijali zákazníci?

Jedinečný Yoga tablet bol na trhu prijatý s veľkým obdivom. Po prvom mesiaci predajov sme okamžite pochopili, že práve toto je cesta, ktorú si zákazníci žiadajú. Ide o jedinečné zariadenie tak z pohľadu funkcionality troch režimov používania, ako aj bezkonkurenčnej výdrže batérie až 18 hodín, a to všetko v prémiovom hliníkovom dizajne za fantastickú cenu.

O čo je z ponuky spoločnosti Lenovo najväčší záujem zo strany zákazníkov na Slovensku?

Z pohľadu spotrebiteľského portfólia nám geometrickým radom rastie dopyt po dotykových zariadeniach s viacerými režimami používania. Napríklad notebooky Yoga a Flex, tablety Yoga a Miix alebo all-in-one desktopy Lenovo patria medzi najžiadanejšie na slovenskom trhu, a to najmä vďaka ich inovatívnym vlastnostiam, ktoré spotrebiteľom prinášajú.

Ako je vyriešený servis produktov značky Lenovo? Koľko typicky trvá oprava produktu, ako je notebook alebo tablet?

So servisným oddelením neustále pracujeme na zvýšení efektivity vybavovania reklamácií našich produktov. Priemerná doba opravy je približne 10 pracovných dní.

Aká je hlavná výhoda značky Lenovo v porovnaní s konkurenciou? Prečo sa orientovať práve na túto značku?

Myslím si, že je to predovšetkým široká škála našich produktov, ktorú zvýrazňujú inovatívne revolučné zariadenia, udávajúce trendy na trhu. Spoločnosť Lenovo profitabilne upevnila pozíciu č. 1 na svetovom trhu, neustále investuje do veľkých akvizícií (divízia serverov x86 IBM, mobilná divízia Motorola) a pritom rastie rýchlejšie ako trh už 19 kvartálov po sebe. Ak sa zákazníci budú rozhodovať medzi značkami, určite budú brať do úvahy aj tieto fakty.

Za PC REVUE sa rozprával Ondrej Macko.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať