Allegro zvyšuje ziskovosť a pokračuje v medzinárodnej expanzii svojej platformyv
Najdôležitejšie finančné údaje:
- Hrubá hodnota tovaru (GMV) z poľských operácií dosiahla v 1. štvrťroku 2024 hodnotu 13,6 miliardy PLN (čo je približne 3,2 miliardy €), pričom rast medziročne zrýchlil na 10 % a opäť prekonal nominálne maloobchodné tržby.
- Tržby[1] z poľských operácií sa v 1. štvrťroku medziročne zvýšili o 21,8 % na 2,1 miliardy PLN (čo je približne 493,5 miliónov €) vďaka rastu GMV a ďalšiemu zlepšeniu provízie z predajov a predaja reklamy.
- Pokračujúce prísne riadenie nákladov spolu s monetizačnými iniciatívami pomohlo v 1. štvrťroku zvýšiť upravený zisk EBITDA z poľských operácií medziročne o 36,6 % na 820 miliónov PLN (čo je približne 193 miliónov €), čím sa uvoľnilo viac zdrojov na investície do ďalších rastových iniciatív.[2]
- Silná ziskovosť spolu s plným dopadom nového systému započítavania poplatkov obchodníkov ďalej zlepšila konverziu hotovosti a pomohla znížiť finančnú páku spoločnosti na 1,4x, čo je polovičná úroveň oproti stavu pred dvanástimi mesiacmi.
- Zákazníci aj naďalej oceňujú neustále sa rozširujúcu a výhodnú ponuku Allegro svojou vernosťou a frekvenciou nákupov. Počet aktívnych kupujúcich spoločnosti Allegro v Poľsku rastie už ôsmy štvrťrok v rade a v 1. štvrťroku dosiahol 14,8 milióna. Priemerné GMV na jedného aktívneho kupujúceho bolo medziročne vyššie o 5,8 % a v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom zrýchlilo tempo rastu a dosiahlo 3 790 PLN (čo je približne 892 €) ročne.
- Program Allegro Smart! sa stal regionálnym benefitným programom, ktorý pomáha znižovať náklady na doručenie spotrebiteľom využívajúcim platformy Allegro v Poľsku, Česku a na Slovensku, ako aj v Slovinsku prostredníctvom našej značky Mimovrste. Službu Smart! využíva už viac ako 520 000 zákazníkov mimo Poľska. V Poľsku bola hranica 6 mil. používateľov programu Smart! prekročená minulý mesiac.
- Hodnota úverov poskytnutých spoločnosťou Allegro Pay dosiahla v 1. štvrťroku 2,1 miliardy PLN (čo je približne 494 miliónov €), čo predstavuje 14,4 % GMV. Allegro zároveň pokračovalo v rozvoji svojej fintech ponuky pilotným spustením vkladového účtu Allegro Cash s cashbackom.
- Spoločnosť na Slovensku úspešne odštartovala platformu allegro.sk, ktorá debutovala menej ako rok po štarte allegro.cz, a to s pätinovými nákladmi oproti českému štartu. Postupné medzinárodné rozširovanie Allegra pokračuje, pričom počet aktívnych zákazníkov v regiónoch, kde Allegro pôsobí, dosiahol rekordných 19,9 milióna.
- GMV skupiny vrátane medzinárodných operácií vzrástlo v 1. štvrťroku o takmer 9 %, zatiaľ čo konsolidovaný upravený zisk EBITDA medziročne zrýchlil o 33 %.
- Spoločnosť Allegro očakáva v 2. štvrťroku medziročný rast GMV operácií v Poľsku v rozmedzí 10-11 %, predpokladaný nárast tržieb o 22-24 % a nárast upraveného zisku EBITDA o 26-29 %. U GMV za 2. štvrťrok pre medzinárodné operácie sa očakáva nárast o 3-6 %, zatiaľ čo tržby by mali medziročne klesnúť o 21-25 %. Upravená strata EBITDA je plánovaná vo výške 130-150 miliónov PLN (čo je približne 31-35 miliónov €). CAPEX sa vo 2. štvrťroku predpokladá vo výške 140-150 miliónov PLN (čo je približne 33-35 miliónov €) v Poľsku a 25-35 miliónov PLN (čo je približne 6-8 miliónov €) pri medzinárodných operáciách. Očakáva sa, že konsolidované GMV vzrastie medziročne o 9-10 %, pričom tržby by mali vo 2. štvrťroku vzrásť o 11-14 %. Očakáva sa, že upravený zisk EBITDA skupiny vzrastie medziročne o 22-27 % a CAPEX dosiahne 165-185 miliónov PLN (čo je približne 39-44 miliónov €).
„Sme silní v Poľsku a po úspešnom spustení Allegro.sk na Slovensku ďalej posilňujeme aj v zahraničí. Teraz sme firmou, ktorá slúži 20 miliónom aktívnych kupujúcich v celom našom regióne, pričom na medzinárodných trhoviskách už nakupuje viac ako 5 miliónov kupujúcich zo zemí mimo Poľska. A nezastavujeme sa. Vďaka allegro.cz a allegro.sk nám pribudlo približne 16 miliónov nových potenciálnych zákazníkov, zatiaľ čo pokračujeme na ceste k zdvojnásobeniu 38 miliónovej potenciálnej zákazníckej základne v Poľsku pomocou spustenia našich platforiem v piatich nových krajinách, kde už pôsobíme,“ povedal Roy Perticucci, generálny riaditeľ spoločnosti Allegro. „Allegro.sk nasledovalo štart allegro.cz po menej ako roku vďaka tomu, že teraz už máme k dispozícii návod pre našu medzinárodnú expanziu. Náš model expanzie je nenáročný na aktíva, čo znamená, že s každým spustením klesajú kapitálové investície a zároveň sa zvyšuje pokrytie a odomyká nové GMV. Každá platforma, ktorú spustíme, okamžite poskytuje miestnym spotrebiteľom prístup k najväčšiemu výberu tovarov na ich domácom trhu a zároveň ponúka obchodníkom nové možnosti, ako osloviť rastúce publikum. Chceme pokračovať v raste nášho hlavného trhu a zabezpečiť vernosť zákazníkov vďaka bezpečnému a jednoduchému nakupovaniu. Zároveň budujeme nové motory rastu v oblasti reklamy a fintechu, aby sme tak zvýšili náš potenciál. Starostlivo sa venujeme aj dlhodobým výnosom prostredníctvom rozširovania našich nízkonákladových doručovacích možností, investícií do pokročilých technológií a riadenia produktivity,“ dodáva Perticucci.
Aktuality z Poľska: Allegro plní finančné očakávania a ďalej posilňuje komfort nakupovania a predaja na najobľúbenejšej platforme v krajine
Spoločnosť Allegro splnila alebo prekročila všetky svoje finančné očakávania za 1. štvrťrok na svojom domácom trhu, kde generuje 95 % celkového obchodu. Platforma naďalej slúži ako obľúbený internetový obchod, pričom počet aktívnych kupujúcich v Poľsku dosiahol 14,8 milióna, zatiaľ čo ich priemerné ročné GMV výdavky boli v 1. štvrťroku medziročne vyššie o 5,8 %. Môžu si vyberať z viac ako 445 miliónov ponúk pre takmer 130 miliónov produktov od viac ako 150 tisíc obchodníkov. Allegro Smart! je už regionálnym programom a spolu s programami Záruka najnižšej ceny, Allegro Protect alebo Allegro Pay - z ktorých každý z nich je synonymom pre pohodlné a cenovo dostupné nakupovanie online - spoločne posilňujú dopyt a vernosť zákazníkov. Hodnota všetkých pôžičiek poskytnutých Allegro Pay, fintechovou odnožou Allegra, sa v 1. štvrťroku medziročne zvýšila o 27 % na 2,1 miliardy PLN, čím bolo financovaných 14,4 % GMV platformy. Allegro Pay má nového partnera pre financovanie, spoločnosť Banco Santander, a Allegro Cash - nový vkladový účet pre spotrebiteľov s cashbackom - je teraz v testovacom režime. Aplikácia Allegro zostáva najobľúbenejšou nákupnou aplikáciou v Poľsku a slúži ako brána k všetkým týmto inováciám priamo na dosah ruky.
Skupina pokračuje vo zvyšovaní atraktivity svojho systému doručovania posilňovaním vlastných kapacít a rozširovaním spolupráce so svojimi cennými logistickými partnermi. One Kurier naďalej rozširuje svoju spádovú oblasť a sieť balíkomatov One Box skupiny systematicky zvyšuje svoje využitie. Spoločnosť DPD bude teraz tiež doručovať do One Boxov a One Punktov, zatiaľ čo nová sedemročná zmluva so spoločnosťou Ruch sa vzťahuje na doručovanie do out-of-home sietí Orlen Paczka, ako aj One Boxov a One Punktov. Spolu s nedávnym dodatkom o množstevných zľavách k dlhodobej a veľmi úspešnej spolupráci so spoločnosťou InPost sú tieto dohody súčasťou pokračujúceho úsilia spoločnosti Allegro o rozšírenie a diverzifikáciu siete balíkomatov a miest pre príjem a výdaj zásielok (PUDO), ktoré sú k dispozícii kupujúcim.
Poľskí spotrebitelia začínajú prejavovať väčšiu ochotu míňať a naďalej dávajú spoločnosti Allegro svoju dôveru pri nakupovaní online. Celkovo sa stovky miliónov atraktívnych cenových ponúk od tisícov obchodníkov premietli do GMV spoločnosti Allegro v Poľsku, ktoré v 1. štvrťroku medziročne vzrástli o 10 % a opäť predbehli celkové nominálne maloobchodné tržby v krajine. Spotrebitelia sa na Allegro obracajú kvôli bezpečnému a jednoduchému nakupovaniu, pričom kategórie Supermarket a Zdravie a krása prekonávajú priemerný rast GMV o 1,5-2,0x. Zároveň sa obchodníci a značky snažia na platforme prilákať milióny nakupujúcich, čo v 1. štvrťroku zvýšilo príjmy z reklamy spoločnosti Allegro v Poľsku medziročne o 26 %. Vyšší rast GMV a poplatkov z predaja spolu s rastúcimi príjmami z reklamy a pokračujúcou kontrolou nákladov posunuli upravený zisk EBITDA medziročne o takmer 37 % vyššie, čo zvýšilo maržu za 1. štvrťrok a pomohlo znížiť finančnú páku spoločnosti medziročne o polovicu na 1,4x.
Medzinárodné aktuality: Rozširovanie trhoviska pokračuje, po allegro.cz nasleduje allegro.sk
Spoločnosť Allegro teraz ponúka najširší výber v Poľsku, Česku a na Slovensku a zákazníci vo všetkých troch krajinách už môžu využívať výhody služby Smart!, záruky najnižšej ceny u stoviek tisíc ponúk a širokého výberu miestnych i cezhraničných spôsobov doručenia. Allegro.sk odštartovalo na Slovensku v marci s až 100 miliónmi ponúk, čo je desaťkrát viac ako ktorýkoľvek iný e-shop na trhu. Allegro.sk a allegro.cz v Česku majú spolu viac ako 2 milióny aktívnych nakupujúcich, pričom 1,3 milióna z nich sú nováčikovia. Allegro má teraz viac ako 520 000 užívateľov Smart! mimo Poľska - o tretinu viac ako pred štvrťrokom - a počet obchodníkov predávajúcich na allegro.cz a allegro.sk medziročne vzrástol o pätinu na viac ako 45 tisíc, čo zahŕňa aj pôvodné značky MALL a CZC.
Allegro postupne transformuje značky MALL a CZC na efektívnych obchodníkov na Allegro. Pokles GMV a tržieb v segmente MALL stlačil príslušné hodnoty v prvom štvrťroku nižšie, než sa očakávalo v celom medzinárodnom segmente, ale postupná transformácia a štart prevádzky nových platforiem sa premietli do nižšej než očakávanej upravenej straty EBITDA v medzinárodnom segmente. Spoločnosť Allegro bude pokračovať v zavádzaní svojho modelu expanzie na nové trhy v celom regióne, ktorý je založený na nízkom objeme aktív. Každé nové spustenie bude stáť menej a zároveň zvýši pokrytie a GMV.
"Allegro výborne odštartovalo rok 2024 a poľské GMV v 1. štvrťroku zrýchlilo tempo rastu na 10 % medziročne. Zmeny v monetizácii spolu s pokračujúcimi iniciatívami v oblasti riadenia nákladov sa naďalej vyplácajú, čo pomohlo zvýšiť upravený zisk EBITDA na takmer 37 % medziročne počas prvých troch mesiacov roka, ktoré sú pre e-commerce obvykle pomalším obdobím," uviedol Jon Eastick, finančný riaditeľ spoločnosti Allegro. "V prvom štvrťroku sme investovali do našich možností doručovania a diverzifikácie dodávateľských vzťahov a tiež sme podpísali zmluvu so spoločnosťou Banco Santander ako druhým partnerom pre financovanie služby Allegro Pay. Dokončili sme tiež prechod na odpočítavanie provízií obchodníkov pri zdroji, čo spolu s vysokou ziskovosťou a cash flow znížilo finančnú páku skupiny na 1,4-násobok."
O spoločnosti Allegro
Spoločnosť Allegro bola založená v Poľsku pred takmer 25 rokmi a v súčasnosti prevádzkuje popredné online trhovisko v celej strednej a východnej Európe. Skupina so sídlom v Luxemburgu a kótovaná na varšavskej burze cenných papierov spája na svojej platforme milióny nakupujúcich s tisíckami predajcov, ktorí poskytujú stovky miliónov ponúk. Potom, čo sa spoločnosť etablovala ako opora pre všetkých zákazníkov počas pandémie, upevnila svoj status najvýhodnejšej nákupnej platformy aj v čase vysokej inflácie. Model trhoviska Allegro spočíva predovšetkým v uľahčení predaja prevažne nových produktov obchodníkmi, najmä prostredníctvom modelu business-to-customer, a poskytuje európskym spotrebiteľom ľahký prístup k ponukám naprieč nákupnými kategóriami, medzi ktoré patrí elektronika, dom a záhrada, šport a voľný čas, tovar pre deti, auto-moto, móda a obuv, zdravie a krása, knihy, médiá, zberateľské predmety a umenie.
[1] Súčet celkových príjmov a ostatných prevádzkových výnosov
[2] Spoločnosť Allegro do tejto tlačovej správy zahrnula niektoré alternatívne ukazovatele výkonnosti, ktoré nie sú definované v rámci Medzinárodných štandardov účtovného výkazníctva. Definície alternatívnych ukazovateľov výkonnosti používaných spoločnosťou Allegro sú uvedené v medzitímnej správe Skupiny, strana 15-17, ktorá je k dispozícii na webe: https://about.allegro.eu/financial-results.