Blokovanie reklám ničí weby
Azda najväčší zdroj príjmov webových stránok je reklama. Tú však ich návštevníci vnímajú čoraz negatívnejšie a jej blokovače (ďalej adbloky) sa tešia stále väčšej popularite.
Koľko používateľov využíva adbloky, je ťažké odhadnúť, podľa prieskumu PageFair a Adobe len v USA používa takéto programy polovica „surferov“. Odhadovaná finančná strata na zablokovaných reklamách bola v roku 2015 celosvetovo takmer 22 miliárd dolárov a v roku 2016 skoro 42 miliárd.
(graf.png)
Stránka Gladly.io, ktorá má vlastný adblok, zverejnila svoj prieskum za minulý rok. Prekvapivé bolo zistenie, že až 77 % používateľov jej aplikácie pociťuje čiastočnú vinu za blokovanie reklám. Znamená to, že títo ľudia vedia, že spôsobujú inzerentom straty, no negatívny vplyv reklamy na ich pohyb po internete je pre nich silnejšia motivácia.
Príčiny a dôsledky
Dôvod na použitie blokovača je hlavne v preplnenosti webu reklamou. Je to problém predovšetkým menších amatérskych stránok, no niekedy správny pomer medzi obsaho ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH