Digitalizácia zachránila slovenský film, myslí si Martin Šulík
Digitalizácia výroby filmu zachránila slovenskú kinematografiu. Na Art Film Feste v Košiciach to povedal slovenský režisér Martin Šulík. “Keď zanikli štúdiá na Kolibe, laboratóriá, tá materiálna základňa, objavila sa digitálna technológia, ktorá umožnila nadšencom nakrúcať za málo peňazí. Tá nastupujúca generácia je spojená s tou technológiou,” uviedol Šulík na tlačovej konferencii. Ako tiež povedal, práve digitalizácia umožňuje, že sa v súčasnosti nakrúca pravdepodobne najviac filmov v dejinách kinematografie. Zároveň podľa 53-ročného filmára slovenskému filmu pomohlo aj systematické financovanie.
“Myslím, že ten prelom nastúpil filmom Slepé lásky Juraja Lehotského alebo My zdes Jaroslava Vojteka. Ivan Ostrochovský zasa nakrútil Kozu, Marko Škop Evu Novú. Nastúpila táto generácia a to je kvalitatívny posun. Začínajú pribúdať žánrové filmy ako Kandidát. Ak by sa podarilo zachovať financovanie a podporu, môže byť tá kinematografia bohatšia aj žánrovo. Ja vidím takú nádej,” vyjadril sa. ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH