ITIL a Agile
ITIL, z anglického Information Technology Infrastructure Library (Knižnica infraštruktúry informačných technológií), je súbor postupov IT Service Management, využívaný významnými organizáciami na svete, napríklad HSBC, IBM či NASA. Ide o sériu procesov na vyladenie a zlepšenie životného cyklu IT služieb. ITIL pomáha zvyšovať schopnosti organizácií, procesov a ľudí. V prípade technologických zmien alebo obchodných postupov s nežiaducim dosahom zabezpečí, že sa tieto zložky dokážu rýchlo prispôsobiť a zostať na vrchole súťaže.
Nosnú kostru ITIL tvorí životný cyklus služieb v 5 fázach: 1. servisná stratégia (service strategy), 2. návrh služby (service design), 3. prechod služieb (service transition), 4. servisná prevádzka (service operation) a 5. neustále zlepšovanie služieb (continual service improvement).
ITIL 4
V roku 2019 je posledná verzia ITIL v3 rozšírená a doplnená. ITIL reaguje na rýchle zmeny a spúšťa novú verziu ITIL 4, preformulovanú v širšom kontexte zákazníckych skúsenost ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH