Internetová reklama v SR podľa odhadov narástla medziročne o 18 %
Jedna z úloh IAB Slovakia je zbierať a publikovať príjmy z internetovej reklamy za celý trh. V absolútnych číslach Net/Net dosiahol internetový reklamný trh medziročný nárast o 18 % z 56 mil. eur v roku 2012 na 65,8 mil. eur v roku 2013.
Podľa typu internetovej reklamy dominuje displejová reklama (36 %) a paid-for-search (38 %). Displejová reklama zaznamenala medziročne nárast o 11 %. Paid-for-search má medziročný nárast 24 %.
Odhaduje sa, že pozitívny rast investícií bude pokračovať aj počas roku 2014. Základný predpoklad na to je i rast on-line populácie SR o 7 % (od februára 2013 do februára 2014) na úroveň 3 301 236 pripojení, čo predstavuje absolútny nárast približne o 203-tisíc. Reklamou možno osloviť už 3 155 982 reálnych používateľov zo Slovenska, ktorí rástli oproti minulému roku o 6 % (182-tisíc).
Zdroj: gemiusTraffic2, prieskum AIMmonitor
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH