Internetové nákupy počas sviatkov sú stále obľúbenejšie nielen u spotrebiteľov, ale aj u kyberzločincov
Počet používateľov napadnutých finančným malvérom dosiahol v štvrtom kvartáli 2016 hodnotu 319 tisíc. Medziročne ide o nárast o 22,49 percent. Pod tento nárast sa pravdepodobne podpísali online nákupy počas špeciálnych sezónnych výpredajov a akcií, ktoré sa viažu k veľkým sviatkom, akými bol napr. nákupný zľavový ošiaľ počas dňa Vďakyvzdania – označovaný ako Čierny piatok (Black Friday), či nákupy darčekov v predvianočnom období. Zdá sa, že tieto obdobia patria k najzraniteľnejším z pohľadu kybernetických hrozieb, preto by sme mali byť skutočne obozretní pri internetových nákupoch najmä v týchto silných obdobiach.
Záver roka patrí aj v online priestore už tradične k najatraktívnejším nielen pre samotných predajcov, ktorí sa tešia zo zvýšeného dopytu po produktoch, ale aj pre kyberzločincov. Tí doslova striehnu po nových príležitostiach, ako zneužiť nepozornosť ľudí, ktorí na online nákupoch míňajú v tomto období viac ako obyčajne.
Výskumný tím bezpečnostnej spoločnosti Kaspersky Lab ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH