SAMSUNG_0425_01 Advertisement SAMSUNG_0425_01 Advertisement SAMSUNG_0425_01

Kolesá so zabudovaným motorom by mohli zlacniť výrobu a predĺžiť dojazd elektromobilov

Technológie
3

Slovinská technologická firma vyvinula niečo, čo by mohlo spôsobiť revolúciu v odvetví elektrických vozidiel. Konkrétne spoločnosť Elaphe vytvorila motory v kolesách s názvom Sonic 1, ktoré sú kompatibilné s vysokovýkonnými brzdami a sú určené pre elektromobily a hybridy. Ak sa tieto motory stanú široko používanými, mohli by úplne zmeniť spôsob výroby elektrických áut, ktoré by tak boli jednoduchšie, efektívnejšie a potenciálne oveľa lacnejšie na údržbu.

Na rozdiel od tradičných elektromobilov, ktoré sa stále spoliehajú na centrálny motor a prevodovku pri prenose výkonu na kolesá, motory Sonic 1 sú zabudované vo vnútri samotných kolies. Odpadá teda potreba centrálneho motora a prevodovky. Výroba takýchto áut by bola oveľa jednoduchšia, pretože by bolo treba brať do úvahy menej súčiastok a zmenšila by sa šanca na mechanické zlyhanie.

SAMSUNG_04_1 Advertisement

Pokiaľ ide o účinnosť, elektromobily by v porovnaní s tradičnými mechanickými systémami strácali menej energie, čo by umožnilo dlhší dojazd. A keďže by v týchto autách nebol motor, bol by tu priestor na väčšiu batériu, čo by ešte zvýšilo dojazd vozidla.

Tieto extra priestory by sa dali využiť na vytvorenie väčšieho miesta pre cestujúcich alebo nákladného priestoru. Elaphe však nie je jediný, kto na tejto technológii pracuje. Ferrari, Ford a Nissan už vyvíjajú svoje vlastné verzie. Ak sa motory v kolesách stanú štandardom, mohlo by to presvedčiť viac ľudí, aby prešli na elektromobily.

Zdroj: uniladtech.com.

Zdroj Foto: depositphotos.com.

Redakcia

Všetky autorove články

3 komentáre

Genkolesa reakcia na: Kolesá so zabudovaným motorom by mohli zlacniť výrobu a predĺžiť dojazd elektromobilov

23.2.2025 11:02
Cerpadlo bezupchavkove,cize netecuce ,mame v praci. Funguje na magnetickom pricipe. Cele to mechanickoolejove tisicekusovozlozitea zlozene harampadi cmudiace a dymiace smrdute a hlucne,trasuce sa suchajuce mnozstvo oternych ploch,narocne na precizne opravovanie,opotrebujuce sa uz po par kilometroch,,,,,,to vazne sa toho este niekto zastáva??
Reagovať

Nevyhody reakcia na: Kolesá so zabudovaným motorom by mohli zlacniť výrobu a predĺžiť dojazd elektromobilov

22.2.2025 20:02
Veľmi neobjektivny článok.
Reagovať

RE: Nevyhody reakcia na: Nevyhody

23.2.2025 15:02
Ten článok hovorí o rovnako senzačnej technológii, akou mal byť unifikovaný podvozok pre elektromobily z pred 20 rokov. Tiež sa to nedostalo do prevádzky, ale malo to zlacnieť výrobu a údržbu elektromobilov. Nuž, uplynulo 20 rokov, a ...
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať