Krajší a súčasne plynulejší obraz v hrách. Novinky DirectX 12 Ultimate a test NVIDIA DLSS 2.0
Špeciálny projekt
Herná grafika hardvérové možnosti grafických kariet predbieha v každej dobe, no teraz ešte intenzívnejšie, než kedykoľvek predtým. Dôvodom je nástup real-time ray tracingu v kombinácii s tým, že sme si už zvykli na monitory s vysokými obnovovacími frekvenciami, ktoré dávajú zmysel iba s rovnako rýchlym snímkovaním 3D renderu. Na jeho dosiahnutie sa musia používať rôzne triky šetriace výkon. A špeciálne v hrách s podporou DXR (DirectX Raytracing), kde je najviac potrebný. Aj preto Microsoft v marci predstavil nový štandard aplikačného rozhrania DirextX – 12 Ultimate. Ten okrem štandardizácie DXR štandardizuje viacero noviniek, ktoré sa už raytracingovej grafiky a skrášľovania obrazu netýkajú, ale naopak majú efektívne hospodáriť s dostupným výkonom.
VSR alebo Variable Rate Shading umožňuje vývojárom ovládať kvalitu shaderových efektov, ktorá sa môže odlišovať v rôznych častiach obrazu. Redukcia kvality má obvykle zmysel v miestach, ktorým v zápale hrania nevenujete p ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH