S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Krajší a súčasne plynulejší obraz v hrách. Novinky DirectX 12 Ultimate a test NVIDIA DLSS 2.0

Technológie
1
Špeciálny projekt Herná grafika hardvérové možnosti grafických kariet predbieha v každej dobe, no teraz ešte intenzívnejšie, než kedykoľvek predtým. Dôvodom je nástup real-time ray tracingu v kombinácii s tým, že sme si už zvykli na monitory s vysokými obnovovacími frekvenciami, ktoré dávajú zmysel iba s rovnako rýchlym snímkovaním 3D renderu. Na jeho dosiahnutie sa musia používať rôzne triky šetriace výkon. A špeciálne v hrách s podporou DXR (DirectX Raytracing), kde je najviac potrebný. Aj preto Microsoft v marci predstavil nový štandard aplikačného rozhrania DirextX – 12 Ultimate. Ten okrem štandardizácie DXR štandardizuje viacero noviniek, ktoré sa už raytracingovej grafiky a skrášľovania obrazu netýkajú, ale naopak majú efektívne hospodáriť s dostupným výkonom. VSR alebo Variable Rate Shading umožňuje vývojárom ovládať kvalitu shaderových efektov, ktorá sa môže odlišovať v rôznych častiach obrazu. Redukcia kvality má obvykle zmysel v miestach, ktorým v zápale hrania nevenujete p ... Zobrazit Galériu

Ľubomír Samák

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať