Kto ovláda sociálne siete?
Vo svete Facebooku sú užívatelia buď kráľmi alebo poddanými. Toto je záver novej štúdie, ktorá analyzuje, ako sa informácie šíria po sociálnych sieťach a kto ich šíri.
Debata o nápadoch, názoroch a správaní sa medzi ľuďmi je stará desaťročia. Podľa takzvanej hypotézy vplyvu, známej z kníh ako The Tripping Point od Malcolma Gladwella, poháňa šírenie informácií malý počet veľmi vplyvných ľudí. Napríklad, ak obľúbené deti zo strednej školy dostanú iPhony, ostatné deti ich nasledujú a zoženú si vlastný iPhone. Táto hypotéza vraví, že dôvodom tohto nasledovania sú práve populárne deti, ktoré si iPhone kúpili ako prvé. Avšak kritici tvrdia, že vplyvné osoby hrajú iba malú úlohu a skutočným dôvodom je, či majú ľudia náchylnosť na nové myšlienky. Táto debata nebola ukončená, lebo študovanie vplyvu kolektívu je stále zložité. Štúdie v reálnom svete sú nepresné a zriedkakedy poskytnú kontrolované experimenty. Na druhej strane sociálne experimenty v laboratóriách sú drahé a obsahujú vymyslené sit ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH