Microsoft ukázal zariadenia, ktoré umožňujú cítiť virtuálne objekty v 3D priestore
Jedna z vecí, ktoré kazia zážitok z virtuálnej reality, je skutočnosť, že sa objektov nemožno dotknúť. Teraz však tím výskumníkov z Microsoftu ukázal technológiu, ktorá používateľom umožňuje prechádzať prstom po virtuálnych objektoch a cítiť ich tvar. Hmatová spätná väzba, podobná tej, akú sprostredkujú herné ovládače, sa vo virtuálnej realite používa už dávnejšie. Microsoft však svojimi technológiami NormalTouch a TextureTouch ponúka pre používateľov trochu viac informácií.
NormalTouch sa snaží simulovať dotyk rôznych predmetov s rozličnými vlastnosťami a tvarmi. TextureTouch vykreslí tvar virtuálnych objektov vrátane detailnej štruktúry povrchu pomocou matice 4 × 4 pohyblivých kolíkov.
Tím testoval technológiu s použitím headsetu Oculus Rift DK2. Nové technológie ponúkajú mnoho rôznych spôsobov interakcie používateľov so svojím okolím vo virtuálno ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH