Mobilní operátori môžu nahradiť výpadky tržieb predajom dát o svojich zákazníkoch
Konkurencia na európskom trhu mobilných telekomunikačných služieb sa v ostatných rokoch vyostruje. Vo viacerých krajinách prebehla cenová vojna, ktorá stlačila kedysi štedré tržby aj marže operátorov tak, že niektorí z nich balansujú na hranici ziskovosti. Klesajúci trend sa týka aj telekomunikačných trhov v strednej a východnej Európe, ktoré podľa konzultačnej agentúry Analysis Mason v ostatných rokoch stagnujú a medzi rokmi 2015 až 2017 majú klesať.
Pokles príjmov núti operátorov prehodnotiť zaužívané spôsoby marketingovej komunikácie a hľadať aj úplne nové zdroje tržieb. Jedným z nich je speňažovanie dát, ktoré bolo začiatkom apríla témou konferencie European Telco Summit v Bruseli. Zorganizovali ju spoločnosti SAS a ZapFi a zúčastnili sa na nej aj zástupcovia slovenských telekomunikačných operátorov.
Telekomunikační operátori patria k firmám, ktoré majú o klientoch veľmi zaujímavé dáta, napríklad o ich návykoch, lokalite, profile a aktivitách. Dáta sa dajú využiť buď na zlepšen ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH