Modernizovaný rad ID.3 a nové verzie radu ID.7 v predaji na Slovensku
Na Slovensku sa už predávajú najčerstvejšie elektrické novinky značky Volkswagen. U autorizovaných predajcov si zákazníci môžu objednať modernizovaný ID.3 už v štyroch výkonových verziách. Vstup do segmentu elektrických modelov Volkswagen predstavuje ID.3 Pure1 s výkonom 125 kW (170 k), ktorý sa predáva za akciovú cenu od 33 990 €2. Vrchol modelového radu predstavuje nový športový ID.3 GTX3 s výkonom 210 kW (286 k). Najväčší rad ID.7 je už k dispozícii okrem limuzíny aj ako kombi Tourer. ID.7 je teraz na výber v troch verziách. Dve s pohonom zadných kolies majú elektromotor s výkonom 210 kW (286 k) a batériu s kapacitou 77 alebo 86 kWh netto. Vrchol rodiny ID. predstavujú modely ID.7 GTX s výkonom 250 kW (340 k) a pohonom všetkých kolies 4MOTION.
Nový rad ID.3 teraz ponúka viac – prístupnejší vstupný model a špičkový športový GTX.
Nová koncepcia zobrazovania a ovládania. Základný elektrický modelový rad ID.3 dostal v rámci rozsiahlej modernizácie okrem osvieženého vonkajšieho dizajnu a nového pohonu aj novú generáciu softvéru a infotainmentu, s ktorými je spojená nová koncepcia zobrazovania a ovládania. Systém infotainmentu štvrtej generácie (MIB4) má väčší dotykový displej s uhlopriečkou 32,8 cm (12,9 palca) a novou štruktúrou menu. V spodnej lište displeja sú osvetlené dotykové posúvače na ovládanie teploty klimatizácie a hlasitosti audiosystému. Ovládanie pohonu bolo zjednotené s väčšími modelmi radu ID. takže na prepínanie jazdných režimov (D,N, R, P) teraz slúži páčka na pravej strane stĺpiku riadenia a ovládanie stieračov je premiestnené do ľavej páčky kombinovaného prepínača svetlometov a smerových svetiel. Súčasťou sériového vybavenia je aj multifunkčný volant.
Pri dlhých cestách zákazníci ocenia nový inovatívny systém tepelného manažmentu batérie, ktorý tepelne pripraví batériu pred zastávkou na zrýchlené nabíjanie jednosmerným prúdom (DC). Pri tom sa batéria zohreje na optimálnu teplotu aby bolo možné dosiahnuť maximálny nabíjací výkon. Na optimalizáciu dojazdu je za príplatok k dispozíciu tepelné čerpadlo.
Všetky verzie ID.3 majú sériovo široké spektrum asistenčných systémov. Patrí k nim napríklad tempomat, ktorý sa dá aktualizáciou dodatočne rozšíriť na adaptívny tempomat, asistenčný systém „Front Assist“ s funkciou automatického núdzového brzdenia „City Brake“ a rozpoznávaním chodcov i cyklistov, asistenčný systém „Lane Assist“ na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu a rozpoznávanie dopravných značiek. Sériovým prvkom je aj systém komunikácie medzi vozidlami s upozorňovaním na nebezpečenstvo „Car2X“.
Nové prvky vybavenia na želanie. Pre ID.3 sú k dispozícii vyspelé asistenčné systémy združené do kompletu asistenčných systémov Plus ako napríklad asistenčný systém pre čiastočne autonómnu jazdu „Travel Assist“, systém monitorovania mŕtvych uhlov „Side Assist“, priestorový kamerový systém „Area View 360°“ a parkovací asistent „Park Assist Plus“ s funkciou pamäte, ktorý sa dokáže naučiť parkovací manéver do vzdialenosti 50 metrov.
Novým prvkom voliteľného vybavenia pre modely ID.3 je ozvučovací systém Harman/Kardon s 8 reproduktormi a subwooferom. Sústavu reproduktorov napája 12-kanálový digitálny zosilňovač s celkovým výkonom 480 W. Integrovaný akustický procesor umožňuje prepínať 4 predkonfigurované nastavenia zvuku: „Pure“ (neutrálny štúdiový zvuk), „Relax“ (uvoľnené vyladenie), „Speech“ (fókus na hovorené slovo) a „Vibrant“ (dynamický zvuk živého koncertu). Pomocou ekvalizéra sa dá zvuk nastaviť aj úplne individuálne.
Prístupnejší vstupný model. Modelový rad ID.3 zospodu uzatvára nový vstupný model ID.3 Pure1, ktorý poháňa elektromotor s výkonom 125 kW (170 k). Lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 52 kWh (netto) umožňuje kombinovaný dojazd do 388 kilometrov4. Maximálny nabíjací výkon je do 145 kW5. Najpredávanejší model ID.3 Pro poháňa elektromotor s výkonom 150 kW (204 k). Výrobca preň pripravil opciu dodatočného zvýšenia výkonu na 170 kW (231 k) digitálnou aktualizáciou („Power-on-Demand“). Tým sa zlepší zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Nová batéria s kapacitou 59 kWh (netto) umožňuje kombinovaný dojazd do 434 kilometrov4. Maximálny nabíjací výkon bol zvýšený z doterajších 120 kW na 165 kW5. Model ID.3 Pro S má batériu s väčšou kapacitou 77 kWh netto, umožňujúcou dojazd do 557 km4.
ID.3 GTX s výkonnejším motorom, väčšou batériou a vyšším nabíjacím výkonom. Novým špičkovým modelom najmenšieho elektrického radu Volkswagen je ID.3 GTX3 poháňaný novým elektromotorom APP550 s výkonom 210 kW (286 k) a maximálnym krútiacim momentom 545 Nm, ktorý sa doteraz montoval do vyšších modelových radov ID. Kompaktnému elektromobilu umožňuje rovnaké zrýchlenie z 0 na 100 km/h za iba 5,9 sekundy aké dosahuje aktuálny Golf GTI. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky limitovaná na 180 km/h. Zdrojom elektrickej energie je nová lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 79 kWh (netto). Maximálny nabíjací výkon do 185 kW5 umožňuje na rýchlonabíjacej stanici s jednosmerným prúdom (DC) batériu dobiť z 10 na 80 percent za približne 26 minút. ID.3 GTX má najdlhší kombinovaný dojazd z celého radu modelového radu ID.3 – do 604 km4. V septembri ponuku doplní ešte výkonnejší model ID.3 GTX Performance s výkonom motora zvýšeným až na 240 kW (326 k). To umožní ešte lepšiu akceleráciu z 0 na 100 km/h za cca 5,6 sekundy, obmedzovač maximálnej rýchlosti bude zvýšený na 200 km/h (predbežné hodnoty).
Športový dizajn GTX. Nový ID.3 GTX sa od ostatných modelov radu ID.3 líši individuálnym, športovo ladeným dizajnom. Špecifický predný nárazník GTX má v spodnej časti vstupný otvor chladiaceho vzduchu s výraznou čiernou kosoštvorcovou mriežkou. Na bokoch nárazníka sú nové denné svetlá v profile šípok otočených do stredu, vytvorené z dvoch trojuholníkových LED segmentov nad sebou. Denné svetlá sú navzájom prepojené lesklou čiernou lištou nadväzujúcou na mriežku masky. Lesklé čierne vyhotovenie majú aj aerodynamické nadstavce bočných prahov a difúzor v zadnom nárazníku. Novým prvkom sú aj sériové 20-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny „Skagen“ s dvojfarebnou úpravou z kombinácie lesklého čierneho laku a leštených plôch, resp. na želanie kompletne čierne. Z príplatkových technických prvkov má ID.3 GTX sériovo progresívne riadenie, ktoré spolu s odlišne vyladeným podvozkom s hrubšími stabilizátormi zabezpečuje presné ovládanie dynamického elektrického vozidla. Verzia ID.3 GTX Performance bude mať sériovo navyše aj širšie pneumatiky rozmeru 235/40 R 20 a adaptívne tlmiče pruženia DCC.
Aj v interiéri ID.3 GTX možno nájsť rozličné špecifické prvky GTX. Sú to napríklad predné športovo-ergonomické sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, potiahnuté mikrovláknom „ArtVelours Eco“, vybavené vyhrievaním a masážnou funkciou. Prístrojová doska je potiahnutá koženkou a rovnako ako multifunkčný volant a sedadlá je dekorovaná červenými stehmi. Okrem toho sú v interiéri logá GTX – na operadlách predných sedadiel z perforácie poťahu a v chrómovom vyhotovení na volante.
ID.3 Limited. Spoločnosť Porsche Slovakia, autorizovaný importér Volkswagen, pre slovenský trh pripravila dva špecifické modely ID.3 Limited s obohateným vybavením za zvýhodnenú cenu. Vychádzajú z modelov ID.3 Pro a ID.3 Pro S. Sériové vybavenie je doplnené o tri príplatkové komplety vybavenia – balíky „Svetlá a Dizajn“, Asistenčné systémy“ a „Komfort“. Zahŕňajú napríklad adaptívne svetlomety IQ. Light LED Matrix, parkovací asistent „Park Assist“, proaktívny bezpečnostný systém, automatickú dvojzónovú klimatizáciu Climatronic s funkciou čistenia vzduchu Air Care, vyhrievané predné sedadlá a volant, navigačný systém Discover Pro, bezdrôtovú nabíjačku telefónu a ďalšie prvky. Všetky vozidlá majú štandardne metalizovaný lak a dvojfarebné disky kolies z ľahkej zliatiny (čierne a leštené) so samozalepovacími pneumatikami. Celková hodnota týchto prvkov je 6360 €. ID.3 Pro Limited má akciovú cenu 36 990 €2, ID.3 Pro S Limited 42 990 €2.
Nové modely ID.7 – kombi Tourer, dynamický GTX s pohonom všetkých kolies a ID.7 Pro S s najdlhším dojazdom.
ID.7 Pro S a ID.7 Tourer Pro S – 86 namiesto 77 kWh. Doteraz bol model ID.7 v ponuke výlučne vo verzii „Pro“ s elektromotorom 210 kW (286 k) a lítiovo-iónovou batériou s kapacitou 77 kWh netto. Nová verzia ID.7 Pro S7, ktorá je rovnako ako ostatné verzie radu ID.7 na výber aj s karosériou kombi, označenou Tourer, má batériu s väčšou kapacitou 86 kWh netto (91 kWh brutto). Väčšia batéria prispela k výraznému predĺženiu dojazdu. Kombi ID.7 Tourer Pro S8 má kombinovaný dojazd do 690 km4, limuzína ID.7 Pro S až do 709 km4. Vďaka tomu sú obidve verzie modelu ID.7 Pro S svojou výkonnosťou rovnocenné s automobilmi so spaľovacím motorom. Nabíjací výkon zvýšený oproti ID.7 Pro (175 kW) až na 200 kW5 umožňuje väčšiu batériu na rýchlonabíjacej stanici s jednosmerným prúdom (DC) dobiť z 10 na 80 percent kapacity za približne 26 minút. Sériové vybavenie ID.7 Pro S zodpovedá doterajším modelom ID.7 Pro.
ID.7 Tourer – prvé elektrické kombi Volkswagen. ID.7 Tourer patrí k prvým európskym elektrickým automobilom s karosériou typu kombi vo vyššej strednej triede. Od limuzíny sa výrazne líši zadnou časťou karosérie. Dizajn sa vyznačuje dlhou líniou strechy a jej elegantným prechodom do dverí batožinového priestoru. Dĺžka, šírka, výška a rázvor ako aj všetky pohonné jednotky sú zhodné s limuzínou ID.7.
Štylisticky karoséria typu Tourer predstavuje fúziu klasického kombi Variant ako ju prezentuje nový Passat s dynamickou verziou Shooting Brake v duchu modelu Arteon. Zväčšením výšky karosérie v zadnej časti vzrástol objem batožinového priestoru oproti limuzíne so splývajúcou zadnou časťou karosérie. ID.7 Tourer má základný objem batožinového priestoru do 605 litrov pri menej sklonenej polohe zadných operadiel (tzv. poloha Cargo). Po sklopení zadných operadiel a naložení až po strop je k dispozícii maximálny objem až 1714 litrov. Prípustné zaťaženie strechy je 75 kg, na ďalšie zvýšenie prepravnej kapacity si zákazníci môžu za príplatok objednať elektricky odisťované sklápateľné ťažné zariadenie. Podľa motorizácia je povolená hmotnosť brzdeného prívesu 1000 kg alebo 1400 kg (ID.7 GTX).
GTX v rade ID.7 – iba 5,4 sekundy z 0 na 100 km/h. Nová limuzína ID.7 GTX9 a kombi ID.7 GTX Tourer10 sú momentálne najvýkonnejšie elektrické modely značky Volkswagen. Optimálna trakcia vďaka pohonu všetkých kolies dvoma elektromotormi, poskytujúcimi systémový výkon 250 kW (340 k), umožňuje limuzíne vyšprintovať z 0 na 100 km/h za iba 5,4 sekundy. Kombi ID.7 GTX Tourer to zvládne za 5,5 sekundy. Obidve verzie majú maximálnu rýchlosť kvôli efektívnemu využívaniu energie elektronicky limitovanú na 180 km/h.
Dva elektromotory pre suverénnu trakciu a vysokú efektivitu. Pohon všetkých kolies modelov ID.7 GTX zabezpečujú dva elektromotory. Zadné kolesá poháňa synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi APP550 s výkonom 210 kW (286 k) a maximálnym krútiacim momentom 545 Nm rovnako ako pri ostatných modeloch ID.7. Predné kolesá poháňa asynchrónny elektromotor AKA150 s výkonom 80 kW (109 k) a maximálnym krútiacim momentom 134 Nm. Riadiaca jednotka pohonu v prípade potreby v zlomku sekundy pripája predný elektromotor do záberu, pričom regulácia v záujme efektivity obmedzuje maximálny systémový výkon na 250 kW (340 k). Keď je asynchrónny elektromotor na prednej náprave vypnutý, produkuje iba minimálne straty, čím prispieva k vysokej efektivite elektrického pohonu 4MOTION.
Batéria 86 kWh a nabíjací výkon až 200 kW5. Rovnako ako verzia ID.7 Pro S s pohonom zadných kolies má aj ID.7 GTX novú batériu s využiteľnou kapacitou 86 kWh netto. Toto množstvo energie umožňuje limuzíne kombinovaný dojazd podľa WLTP až do 595 km4. Dojazd kombi ID.7 GTX Tourer je iba nepatrne kratší – 584 km4.
Exkluzívny dizajn a bohaté vybavenie ID.7 GTX. Špičkové modely radu ID.7 sa dajú od ostatných verzií na prvý pohľad odlíšiť špecifickým dizajnom prednej a zadnej časti karosérie. Prispieva k nemu predný nárazník s kosoštvorcovou mriežkou a šípovými dennými svetlami na bokoch. Sériové adaptívne svetlomety „IQ Light LED Matrix“ dopĺňajú ako nové prvky svetelnej grafiky osvetlené logá VW na prednej časti a dverách batožinového priestoru. Typickými prvkami dizajnu GTX sú lesklé čierne nadstavce prahov a zadný difúzor. Rovnako ako ID.3 GTX má aj ID.7 GTX sériovo 20-palcové disky s dizajnom „Skagen“. Samozalepovateľné pneumatiky majú rozmer 235/45 R 20 vpredu a 255/40 R 20 vzadu. Na želanie sú k dispozícii 21-palcové disky „Mataro“ s pneumatikami 235/40 R 21 vpredu a 265/35 R 21 vzadu. Štandardným prvkom dizajnu je dvojfarebné lakovanie s kontrastnou čiernou strechou kabíny.
V kabíne sú elektricky nastaviteľné a vyhrievané športové sedadlá potiahnuté exkluzívnou látkou GTX s perforovaným nápisom GTX na operadle a špecifický multifunkčný volant. Celý interiér je dekorovaný decentnými červenými prvkami a červeným prešívaním na sedadlách, čalúnení dverí, volante a prístrojovej doske. Atmosféru v kabíne dotvára ambientné osvetlenie s 30 nastaviteľnými farbami. K optimálnej ovládateľnosti dynamického modelu prispieva sériové progresívne riadenie.
ID.7 Limited pre Slovensko. Rovnako ako v ostatných modelových radoch aj pre ID.7 pripravil importér, spoločnosť Porsche Slovakia, akciový model Limited. Komplet rozšíreného príplatkového vybavenia Limited v hodnote vyše 9000 € je pri tom k dispozícii nielen pre modely Pro a Pro S, ale s odlišným obsahom aj pre ID.7 GTX. Pri modeloch ID.7 Pro a Pro S komplet zahŕňa balíky „Interiér“, „Technika a Dizajn“, „Asistenčné systémy“ a „Komfort a navigácia“. Obsahuje také prvky ako napríklad elektricky nastaviteľné predné sedadlá ergoActive s pamäťou a masážnou funkciou, svetlomety „IQ- Light LED Matrix“, elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru ovládané senzorom, asistenčný systém „Travel Assist“, parkovací asistent s pamäťou, kamerový systém „Area View 360°“, trojzónovú klimatizáciu Climatronic, vyhrievaný volant a čelné sklo, navigačný systém „Discover Pro Max“ s displejom 38,1 cm (15 palcov), metalizovaný lak karosérie a ďalšie prvky. Pri bohato vybavených modeloch ID.7 GTX komplet Limited zahŕňa balíky „Interiér Plus“ a „Technika a Dizajn Plus“ obsahujúce prvky ako ventilácia predných sedadiel, vyhrievanie zadných sedadiel, akustické bezpečnostné a zvukovo izolujúce okná v predných dverách, ozvučovací systém Harman/Kardon 12+1 so zosilňovačom 700 W a adaptívne tlmiče pruženia DCC.
1) ID.3 Pure – kombinovaná spotreba elektrickej energie: 16,6-15,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 uvedené v rozpätí závisia od zvoleného vybavenia vozidla.
2) Cenníková cena po odpočítaní uvádzacieho bonusu vo výške 2000 € pri ID.3 a 3000 € pri ID.7. Tento bonus sa vzťahuje na nové zákaznícke objednávky iba pre konečného spotrebiteľa v počte jedného vozidla na jednu fyzickú alebo právnickú osobu v kalendárnom roku a platí do 30.6.2024.
3) ID.3 GTX – kombinovaná spotreba elektrickej energie: 15,1-14,5 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 uvedené v rozpätí závisia od zvoleného vybavenia vozidla.
4) Dojazd podľa celosvetovo harmonizovanej metodiky pre osobné a ľahké úžitkové automobily WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) vzťahujúci sa na verziu vybavenia s najdlhším dojazdom, nameraný na valcovej brzde. Dojazd podľa WLTP sa môže líšiť podľa vybavenia vozidla. Skutočný dojazd sa môže líšiť v závislosti od štýlu jazdy, rýchlosti jazdy, použitia komfortných/vedľajších spotrebičov, vonkajšej teploty, počtu osôb/zaťaženia vozidla, topografie, ako aj procesu starnutia a opotrebovania batérie.
5) Maximálny možný nabíjací výkon. Rozličné nabíjacie stanice sa môžu pri rovnakom výkone v kW líšiť svojimi nabíjacími vlastnosťami. Na množstvo odovzdávanej energie má okrem výkonu nabíjacej stanice v kW vplyv aj maximálny nabíjací prúd. Okrem toho skutočný nabíjací výkon ovplyvňuje aj vonkajšia teplota, ako aj teplota a úroveň nabitia batérie. Uvedený maximálny nabíjací výkon bol nameraný podľa metodiky WLTP pri teplote cca 23°C a úrovni nabitia batérie od 5 percent. Keď sa zmenia tieto premenné, môže sa nabíjací výkon líšiť od normovanej hodnoty.
6) ID.3 ro – kombinovaná spotreba elektrickej energie: 16,7-15,3 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 uvedené v rozpätí závisia od zvoleného vybavenia vozidla.
7) ID.7 Pro S – kombinovaná spotreba elektrickej energie: 16,2–13,6 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 uvedené v rozpätí závisia od zvoleného vybavenia vozidla.
8) ID.7 Tourer Pro S – kombinovaná spotreba elektrickej energie: 16,6–14,0 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 uvedené v rozpätí závisia od zvoleného vybavenia vozidla.
9) ID.7 GTX – kombinovaná spotreba elektrickej energie: 18,4–16,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 uvedené v rozpätí závisia od zvoleného vybavenia vozidla.
10) ID.7 GTX Tourer – kombinovaná spotreba elektrickej energie: 18,8–16,6 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 uvedené v rozpätí závisia od zvoleného vybavenia vozidla.
Zobrazit Galériu