Naučte sa vyvíjať Android aplikácie – animácia II
Jednu z hlavných nevýhod klasickej animácie by ste objavili, keby ste chceli snímať dotyky na pohybujúci sa objekt, napríklad by ste takto ťukaním prstom chceli zostreľovať objekty. Neuspeli by ste, nakoľko počas animácie sa len priebežne vykresľuje posun z pôvodnej pozície do novej. Skutočné miesto, kde môžete kliknúť na objekt sa nezmení, takže by ste museli implementovať vlastnú logiku na ovládanie dotykom. Oveľa flexibilnejšia je animácia typu Property Animation a umožňuje animovať prakticky akýkoľvek objekt
Fungovanie animácie vysvetľuje jej názov. Animácia zavolá setter objektu a nastaví mu novú hodnotu zvoleného parametra získanú interpoláciou.
Môžete definovať nasledujúce vlastnosti animácie:
Doba trvania - môžete zadať dobu trvania animácie. Predvolená dĺžka je 300 ms.
Čas interpolácie- môžete definovať, akým spôsobom budú hodnoty parametra vypočítavané. Algoritmus výpočtu musíte navrhnúť ako funkciu, kde vstupnou veličinou je aktuálne uplynutý čas a výsledná hodnota je ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH