Nový exploit kit Stegano sa skrýva v pixeloch reklamných bannerov. Spustí sa aj keď naňho nekliknete
Analytici slovenskej bezpečnostnej spoločnosti ESET odhalili nový exploit kit, ktorý sa šíril prostredníctvom škodlivých reklamných bannerov umiestnených na niekoľkých renomovaných internetových stránkach s miliónovou návštevnosťou. Detekčné systémy odhalili, že v posledných dvoch mesiacoch sa tento škodlivý obsah, ktorý ESET deteguje pod názvom Stegano, zobrazil viac než miliónom používateľov. Útočníkom sa podarilo obísť opatrenia, ktoré mali odhaliť a blokovať škodlivý obsah v online reklamných systémoch, čím ohrozili milióny čitateľov populárnych spravodajských webov.
„Stegano je zákerný v tom, že k nákaze počítača môže postačiť, aby používateľ navštívil webovú stránku, na ktorej sa vyskytuje škodlivá reklama. Nemusí dôjsť k žiadnej interakcii, kliknutiu na banner alebo k aktívnemu sťahovaniu obsahu,“ hovorí Róbert Lipovský, výskumník škodlivého kódu zo spoločnosti ESET. Medzi napadnutými stránkami, ktoré šírili tento škodlivý kód, bolo niekoľko známych a často navštevovaných sprav ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH