O sociálnu virtuálnu realitu Facebooku je medzi používateľmi zatiaľ malý záujem
Facebook zhruba pred rokom na konferencii F8 predstavil svoje plány do budúcnosti. Podľa nich sa veľká pozornosť má venovať najmä sociálnej VR. Odvtedy v tejto oblasti urobil významné pokroky.
Pre tých, ktorí nevedia, ako treba viesť spoločenský život vo virtuálnej realite, uvádzame na vysvetlenie, že sociálna VR je založená na používaní headsetu (nie nepodobného zariadeniu Oculus Rift, ktoré teraz vlastní Facebook) na pripojenie k sieti a interakciu s inými ľuďmi, ktorí sa môžu nachádzať v tej istej miestnosti, ale aj na opačnom konci sveta. Všetci ste však zastúpení avatarmi a môžete si vytvárať ľubovoľné prostredia.
Facebook venuje oblasti sociálnej VR intenzívny záujem a veľa financií. Do VR investoval v roku 2016 viac ako 2,3 mld. dolárov, zatiaľ čo v roku 2015 to bolo 700 miliónov. No zdá sa, že vývojársky záujem a finančná štedrosť nie sú vyvážené rovnakým záujmom zo strany používateľov.
Sociálna VR ešte čaká na „killer“ aplikáciu a navyše vyžaduje zariadenie, ktoré je buď ťa ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH