Pri nákupoch hľadajú rady skôr muži než ženy
Slovenskí spotrebitelia sa pri nakupovaní online čoraz častejšie riadia odporúčaniami nezávislých poradcov či názormi iných spotrebiteľov.
Nezávislé portály, ktoré porovnávajú internetové obchody a ich ceny, využíva už 36 % Slovákov nakupujúcich v e-shopoch, pričom vlani predstavoval ich podiel 32 %. Po zohľadnení celkového nárastu počtu ľudí používajúcich nákupných poradcov však ide až o 13-% medziročný rast.
„Vyšší záujem o nákupné rady súvisí s citlivosťou zákazníkov na cenu produktu a na kvalitu obchodu. Spotrebitelia chcú nakupovať bezpečne a cenovo primerane," hovorí projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth a dodáva, že nákupné rady vyhľadáva približne 40 % mužov a 27 % žien nakupujúcich online.
„Asi 19 % ľudí nakupujúcich na internete sa riadi odporúčaniami priateľov, či ľudí, ktorí píšu svoje skúsenosti na internetových fórach," dopĺňa riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský. Cez klasické vyhľadávače hľadá e-shopy 28 % opýtaných.
O popularite online nakupovania svedčí aj f ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH