Samsung vyvíja pre elektromobily batériu s dojazdom 800 km
Vo väčšine komerčných elektrických vozidiel sa dnes používajú lítiovo-iónové batérie s kvapalným elektrolytom. Problém je v tom, že súčasné batériové technológie poskytujú obmedzený prúd a hustotu energie. Ak chce výrobca predĺžiť dojazd vozidla, musí pridať ďalšie batériové články. To však zvyšuje hmotnosť a objem, čo zasa môže mať nepriaznivý vplyv na celkový dojazd. Navyše kvapalné elektrolyty znamenajú aj bezpečnostné riziko. Ak sa puzdro prepichne, je veľká šanca, že batéria vybuchne.
Naproti tomu polovodičové batérie používajú pevné elektrolyty, čo je bezpečnejšie, pretože existuje menšia pravdepodobnosť explózie. Je to však ďalší problém. Typicky sa vyrábajú s anódou z kovového lítia namiesto kvapalného elektrolytu, ale môžu byť náchylné na vývoj dendritov – ihličkovitých kryštálov – na anóde batérie. To znižuje životnosť batérie a môže mať negatívny vplyv na celkovú bezpečnosť. Riešenie vyvinuté Samsungom používa iný anódový povlak s aplikovanou 5-mikrometrovou vrstvou uhlík ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH