Skúter Lightfoot získa vďaka solárnym panelom dojazd takmer 30 km
Hoci mnoho elektromobilov používa solárne panely na rozšírenie svojho dojazdu, nezdá sa, že by priniesli veľký rozdiel. Toto však nie je prípad skútra Lightfoot, ktorého boky sú pokryté panelmi údajne poskytujúcimi až 29 km dojazdu navyše za deň. Lightfoot vynašiel austrálsky inžinier Saul Griffith a vyrába ho startup Otherlab v San Franciscu.
Vozidlo pre dvoch jazdcov poháňajú dva bezkomutátorové 750-wattové nábojové motory (jeden na každom 10-palcovom kolese), ktoré sú zase poháňané lítiovo-iónovou batériou 48 V/1,1 kWh. Jedno nabitie tejto batérie zo zásuvky v stene údajne poskytne dojazd 60 km. Dojazd však môže byť zvýšený až o 29 km za deň prostredníctvom dvoch 120-wattových solárnych panelov skútra.
Tento údaj vychádza z typického dňa používania, počas ktorého je Lightfoot často ponechaný zaparkovaný na jasnom slnečnom svetle. Podľa spoločnosti Otherlab predstavuje jedna hodina „maximálneho slnečného svetla“ v priemere približne 5 km dojazdu navyše. Solárne panely sa vraj nezahrejú natoľko, aby jazdcovi popálili vnútornú stranu nôh.
Jeden z panelov sa dá otvoriť v štýle výklopných dverí a možno získať tak prístup k uzamykateľnému úložnému priestoru s objemom 45,2 l, ktorý je chránený proti poveternostným vplyvom. Lightfoot dosahuje maximálnu rýchlosť 32 km/h, môže sa používať na cestách aj v cyklistických pruhoch a na jeho prevádzku nie je potrebný vodičský preukaz. Výdrž batérie, aktuálna rýchlosť a ďalšie informácie sa zobrazujú na vodotesnom 2,8-palcovom dotykovom LCD displeji.
Medzi ďalšie funkcie skútra patria predné a zadné svetlá Lezyne (2000 lúmenov vpredu), hydraulické kotúčové brzdy Tektro, predné a zadné tlmiče s vinutými pružinami a elektrický klaksón s výkonom 120 decibelov. Celé zariadenie má hmotnosť 62 kg a je vhodné pre jazdcov s výškou od 157,5 do 188 cm. Lightfoot sa bude predávať za 4995 USD a dodávky sa začnú v januári.
Zdroj: newatlas.com.
Zdroj Foto: Otherlab
Zobrazit Galériu