Spokojní zákazníci ešte negarantujú spokojných investorov
Nedávny vstup Uberu na burzu znamenal najväčšie IPO (počiatočná verejná ponuka) od roku 2014, kedy na trhy vstúpil čínsky internetový predajca Alibaba. Napriek tomu, že počet zákazníkov Uberu smeruje už k 100 miliónom, ziskovosť tohto alternatívneho poskytovateľa taxislužieb je stále v nedohľadne. Tento fakt odzrkadľuje aj reakcia investorov z posledných dní. Hneď v prvý deň pri vstupe na burzu klesla cena akcií spoločnosti o 7 % a v nasledujúcich dňoch o ďalších 11 %.
,,S technologickými IPO, ktoré poskytujú služby cez internet, sa v posledných mesiacoch roztrhlo vrece,“ konštatuje Jakub Rosa, analytik Across Private Investments. ,,Vďaka módnym produktom a množstvu používateľov dosahujú ich valuácie desiatky miliárd. Väčšina z nich sú však start-upy a, pochopiteľne, nie sú profitabilné. Často narážajú na reguláciu, ktorá im bráni v rozmachu.“ Masívna vlna technologických IPO stavia investorov, ktorí nechcú zmeškať zrod nového Applu, Microsoftu či Facebooku, pred otázku: Dá sa prehnan ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH