S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Spokojní zákazníci ešte negarantujú spokojných investorov

Tlačové správy
0
Nedávny vstup Uberu na burzu znamenal najväčšie IPO (počiatočná verejná ponuka) od roku 2014, kedy na trhy vstúpil čínsky internetový predajca Alibaba. Napriek tomu, že počet zákazníkov Uberu smeruje už k 100 miliónom, ziskovosť tohto alternatívneho poskytovateľa taxislužieb je stále v nedohľadne. Tento fakt odzrkadľuje aj reakcia investorov z posledných dní. Hneď v prvý deň pri vstupe na burzu klesla cena akcií spoločnosti o 7 % a v nasledujúcich dňoch o ďalších 11 %. ,,S technologickými IPO, ktoré poskytujú služby cez internet, sa v posledných mesiacoch roztrhlo vrece,“ konštatuje Jakub Rosa, analytik Across Private Investments. ,,Vďaka módnym produktom a množstvu používateľov dosahujú ich valuácie desiatky miliárd. Väčšina z nich sú však start-upy a, pochopiteľne, nie sú profitabilné. Často narážajú na reguláciu, ktorá im bráni v rozmachu.“ Masívna vlna technologických IPO stavia investorov, ktorí nechcú zmeškať zrod nového Applu, Microsoftu či Facebooku, pred otázku: Dá sa prehnan ... Zobrazit Galériu

Across

Všetky autorove články
Uber investor zakaznik

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať