S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Stretnutie s Pascalom II. /5.časť

0
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Minule sme si vytvorili knižnicu MyPoints, kde sme definovali objekt Figure a jeho priameho potomka Point. Vieme, že Point zdedil všetky vlastnosti objektu Figure a tie, ktoré mu nevyhovujú, sme predefinovali podľa svojich potrieb. Hierarchiu objektových typov obvykle budujeme tak, že k skôr definovaným typom (Figure, Point) pridávame ďaľšie ako ich potomkov. Predstavme si teda, že chceme pridať bezprostredného potomka objektu Figure - objektový typ Circle: type    Circle = object(Figure)      Radius: integer;      procedure Init(InitX,InitY,InitRadius : integer);      procedure Draw;      procedure Show;      procedure Hide;      proedure MoveTo(NewX, NewY);    end;             Aj tento objektový typ zdedí všetky datové položky a metódy od svojho predka. Je však bohatší o ďaľšiu vlastnosť - polomer (radius), takže mu niektoré zdedené metódy nevyhovujú. Môžeme to riešiť klasicky, teda predefinovaním metódy, ...

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať