Stretnutie s Pascalom II. /5.časť
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál
Minule sme si vytvorili knižnicu MyPoints, kde sme definovali objekt Figure a jeho priameho potomka Point. Vieme, že Point zdedil všetky vlastnosti objektu Figure a tie, ktoré mu nevyhovujú, sme predefinovali podľa svojich potrieb. Hierarchiu objektových typov obvykle budujeme tak, že k skôr definovaným typom (Figure, Point) pridávame ďaľšie ako ich potomkov. Predstavme si teda, že chceme pridať bezprostredného potomka objektu Figure - objektový typ Circle:
type
Circle = object(Figure)
Radius: integer;
procedure Init(InitX,InitY,InitRadius : integer);
procedure Draw;
procedure Show;
procedure Hide;
proedure MoveTo(NewX, NewY);
end;
Aj tento objektový typ zdedí všetky datové položky a metódy od svojho predka. Je však bohatší o ďaľšiu vlastnosť - polomer (radius), takže mu niektoré zdedené metódy nevyhovujú. Môžeme to riešiť klasicky, teda predefinovaním metódy, ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH