Stretnutie s Pascalom II. /8.časť
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál
Ak ste si stiahli z redakčného webu potrebné súbory a preložili ste si panáčika, iste vás napadlo, že pokiaľ ide o animáciu, ešte to nie je to pravé orechové. To preto, že panák sa síce zväčšuje a zmenšuje, posúva všetkými smermi alebo rotuje, ale nechodí! Áno, prvok chodenia, teda kroku, dáva animácii ten pravý nádych. Preto si dnes ukážeme, ako naše objekty rozhýbeme a rozchodíme.
Podstatu plynulého pohybu možno rozdeliť na dva problémy:
- valivý pohyb na kolesách,
- presun dvoch alebo viacerých končatín v jednom cykle – krok.
Valivý pohyb na kolesách by sme aj teraz dokázali zrealizovať. Typickým príkladom je autíčko. Najprv nadeklarujeme koleso ako potomka PieChartu, podobne ako u panáčika. Toto koleso sa bude na základe pohybu myši alebo povelu z klávesnice otáčať požadovaným smerom. Už z predchádzajúcej časti vieme, že kruh je jediný objekt, ktorého otáčanie nevidíme. Aby otáčanie kolesa bolo zjavné, vyplníme k ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH