S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Stretnutie s Pascalom II. /8.časť

0
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Ak ste si stiahli z redakčného webu potrebné súbory a preložili ste si panáčika, iste vás napadlo, že pokiaľ ide o animáciu, ešte to nie je to pravé orechové. To preto, že panák sa síce zväčšuje a zmenšuje, posúva všetkými smermi alebo rotuje, ale nechodí! Áno, prvok chodenia, teda kroku, dáva animácii ten pravý nádych. Preto si dnes ukážeme, ako naše objekty rozhýbeme a rozchodíme. Podstatu plynulého pohybu možno rozdeliť na dva problémy: - valivý pohyb na kolesách, - presun dvoch alebo viacerých končatín v jednom cykle – krok. Valivý pohyb na kolesách by sme aj teraz dokázali zrealizovať. Typickým príkladom je autíčko. Najprv nadeklarujeme koleso ako potomka PieChartu, podobne ako u panáčika. Toto koleso sa bude na základe pohybu myši alebo povelu z klávesnice otáčať požadovaným smerom. Už z predchádzajúcej časti vieme, že kruh je jediný objekt, ktorého otáčanie nevidíme. Aby otáčanie kolesa bolo zjavné, vyplníme k ...

Miroslav Oravec

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať