Umelá inteligencia AlphaStar dokáže poraziť špičkového profesionálneho hráča v strategickej hre StarCraft II
Hry sa už desaťročia používajú ako dôležitý spôsob testovania a hodnotenia výkonnosti systémov umelej inteligencie (artificial intelligence – AI). Keďže schopnosti AI sa neustále zvyšujú, výskumníci hľadajú čoraz zložitejšie hry, ktoré vyskúšajú rôzne prvky AI, ktoré sú potrebné na riešenie vedeckých a reálnych problémov. V poslednom čase sa StarCraft považuje za jednu z najnáročnejších hier RTS (Real-Time Strategy) a jeden z najdlhšie hrávaných e-športov všetkých čias. Preto sa táto hra stala najväčšou výzvou pre výskum AI.
Teraz je tu program StarCraft II AlphaStar, prvá umelá inteligencia, ktorá porazí špičkového profesionálneho hráča. V sérii testovacích zápasov, ktoré sa konali 19. decembra, AlphaStar porazil Grzegorza "MaNa" Kominca, jedného z najúspešnejších profesionálnych hráčov StarCraftu, v pomere 5:0.
Hoci vo videohrách ako Atari, Mario, Quake III Arena Capture the Flag a Dota 2 systémy AI zaznamenali významné úspechy, doteraz sa márne snažili vyrovnať so zložitosťou Star ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH