Magazín 06.03.2017 0 Praktická kryptológia (2. časť): História – predvojnové obdobie Túto a aj nasledujúce dve časti seriálu sme sa rozhodli venovať stručnému prehľadu histórie kryptológie. Robíme tak preto, lebo práve história dala základ modernému chápaniu tejto vedy. Stav, v ktorom sa v súčasnosti nachádza vývoj kryptografických k ...
Magazín 05.03.2017 0 Reportáž Integrated Systems Europe 2017: Laserová projekcia a 3D maping Začiatkom februára sa v Amsterdame konal veľtrh Integrated Systems Europe 2017 (ISE 2017). Najväčšia svetová prehliadka prezentačných systémov, signage a konferenčných systémov v tomto roku privítala 73 413 návštevníkov zo 150 krajín sveta, ktorí moh ...
Magazín 05.03.2017 0 Súčasný stav vývoja batérií a ich blízka budúcnosť Objem výskumu a vývoja je v rámci batérií v posledných rokoch skutočne enormný. Pokročilé batérie sú čoraz potrebnejšie nielen z hľadiska masívneho trhu mobilnej elektroniky, ale aj v súvislosti s nástupom elektrických automobilov. Čomu sa dnes venuj ...
Magazín 05.03.2017 0 Technológie a umelý život Technologický vývoj ľudstva sa neustále zrýchľuje. Obdobie, v ktorom prebehol najvýraznejší pokrok, je iba krátky záblesk v histórii existencie človeka. Ako nedávno poznamenal Elon Musk, mohol by to byť príznak toho, že žijeme v simulácii a náš vývoj ...
Magazín 05.03.2017 0 Čo prezradia benchmarky o smartfóne a tablete Prakticky v každej recenzii sa uvádzajú výsledky testovania pomocou jednej alebo niekoľkých benchmarkových aplikácií, ktoré sa snažia čo najdôkladnejšie otestovať výkon zariadenia. Výsledkom je celkové skóre ako bezrozmerná veličina a niekoľko čiastk ...
Magazín 05.03.2017 0 Mobilné aplikácie, ktoré menia svet Žijeme v zaujímavej dobe. Napríklad najväčší poskytovateľ ubytovania na svete je služba Booking.com, ktorá nevlastní ani jediný hotel, a najväčší poskytovateľ taxislužieb je Uber, ktorý neprevádzkuje ani jediný taxík. Príchodom internetu a digitálnyc ...
Magazín 05.03.2017 0 Smart TV ako domáce multimediálne centrum Vybrať zariadenie, ktoré bude plniť úlohu domáceho multimediálneho centra, nie je jednoduché. Výrobcovia inteligentných televízorov, receiverov domácich kín, Blu-ray prehrávačov, herných konzol, satelitný prijímačov a ďalších prístrojov sa predbiehaj ...
Magazín 05.03.2017 0 Pacient liečený pomocou analýzy vlastných génov? Áno, už dnes sa to dá Digitálna revolúcia mení podobu biznisu. Taxíky, hotely, obchod – nič nie je také, ako ešte pred pár rokmi bývalo. Technológie úplne pretvárajú spôsob, ako pracujeme, komunikujeme a žijeme. A potom človek navštívi lekára... Zdravotníctvo je pritom j ...
Magazín 05.03.2017 0 Zariaďujete domácnosť? Využite pomoc digitálnych technológií Plánovanie zariadenia do nového alebo rekonštruovaného bytu či domu je oveľa ťažšia úloha, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Obzvlášť pri plánovaní zariadenia členitejších bytových priestorov alebo miestností, kde je potrebná infraštruktúra, naprí ...
Magazín 05.03.2017 2 Aktualizované: Rozhovor s Romanom Kiššom / Osudy slovenského Steva Jobsa Legenda československej mikropočítačovej histórie Roman Kišš, za bývalej éry zamestnanec podniku Tesla Piešťany, je staršej generácii známy ako autor osembitových mikropočítačov PMI 80, PMD 85, Didaktik Alfa a PC 88. Skúsenosti, odvaha podnikať a do ...
Magazín 05.03.2017 0 Škodí virtuálna realita očiam? Masovosť použitia a princíp VR založený na blízkosti displejov a očí používateľa vyvoláva otázky. Je dlhodobé používanie VR bezpečné? Nehrozia zdravotné riziká? Výrobcovia headsetov odporúčajú VR používať iba od určitého fyzického veku. Oculus Rift ...
Magazín 05.03.2017 0 Rozhovor: Radovan Debnár, CEO spoločnosti Learn2Code / Učte sa kódovať! Zamestnávatelia sa sťažujú, že absolventi, ktorí sa k nim hlásia do práce, nemajú kvalitné vzdelanie v oblasti IT. Prečo školy nedokážu dostatočné pripraviť študentov na potreby praxe? Radovan Debnár: Vysokoškolské vzdelanie ponúka komplexný prehľad ...
Magazín 05.03.2017 0 Virtuálna a rozšírená realita pri nakupovaní Ani renomovaní analytici si v súčasnosti netrúfnu presne odhadnúť, ako sa bude vyvíjať virtuálna a rozšírená realita, aké zariadenia sa budú používať a pre ktoré scenáre bude VR a AR kľúčová, ba až nenahraditeľná. Jedno z najperspektívnejších je využ ...
Magazín 05.03.2017 0 Sociálna sieť vo virtuálnej realite Keď Facebook v marci 2014 odkúpil Oculus VR, každému bolo jasné, že sa chystá čosi veľké. Mark Zuckerberg sa netajil tým, že cieľom akvizície je predstava veľkej sociálnej siete v prostredí VR. Že sa na tom intenzívne pracuje, o tom nás na konci minu ...
Magazín 05.03.2017 0 Blokovanie reklám ničí weby Azda najväčší zdroj príjmov webových stránok je reklama. Tú však ich návštevníci vnímajú čoraz negatívnejšie a jej blokovače (ďalej adbloky) sa tešia stále väčšej popularite. Koľko používateľov využíva adbloky, je ťažké odhadnúť, podľa prieskumu Pag ...