S_1124_Flexcam Advertisement S_1124_Flexcam S_1124_Flexcam Advertisement

Čo robí Amazon s tovarom, ktorý mu zákazníci vrátia?

1
Na exkurziách v robotizovaných logistických centrách Amazonu v kalifornskom Tracy a poľskom Štetíne sme sa oboznámili s procesmi príjmu tovaru od subdodávateľov a vybavovaním objednávok. Nie vždy sa však proces skončí odoslaním objednaného tovaru. Niektorí zákazníci sa rozhodnú tovar z rôznych príčin vrátiť. Zo strany zákazníka je to veľmi jednoduché, stačí si na webovej stránke vytlačiť štítok na vrátenie, zabaliť tovar, nalepiť štítok a tovar odoslať. Na strane Amazonu však už prebieha zložitejší proces. Vrátený tovar treba rozbaliť, vizuálne skontrolovať, či nie je poškodený, a ak je to potrebné, aj vyskúšať jeho funkčnosť a následne rozhodnúť, ako s ním ďalej naložiť. Tieto procesy sa uskutočňujú v takzvaných reverzných logistických centrách. Sú oveľa zložitejšie a na kvalifikáciu pracovníkov náročnejšie než príprava a expedovanie objednaného tovaru. Jedno zo svojich technologicky najvyspelejších reverzných centier má Amazon v Seredi, takže v tomto prípade sme na exkurziu nemuseli ... Zobrazit Galériu

Ľuboslav Lacko

Všetky autorove články
Amazon predaj obchod peniaze

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať