Čo robí Amazon s tovarom, ktorý mu zákazníci vrátia?
Na exkurziách v robotizovaných logistických centrách Amazonu v kalifornskom Tracy a poľskom Štetíne sme sa oboznámili s procesmi príjmu tovaru od subdodávateľov a vybavovaním objednávok. Nie vždy sa však proces skončí odoslaním objednaného tovaru. Niektorí zákazníci sa rozhodnú tovar z rôznych príčin vrátiť. Zo strany zákazníka je to veľmi jednoduché, stačí si na webovej stránke vytlačiť štítok na vrátenie, zabaliť tovar, nalepiť štítok a tovar odoslať. Na strane Amazonu však už prebieha zložitejší proces. Vrátený tovar treba rozbaliť, vizuálne skontrolovať, či nie je poškodený, a ak je to potrebné, aj vyskúšať jeho funkčnosť a následne rozhodnúť, ako s ním ďalej naložiť.
Tieto procesy sa uskutočňujú v takzvaných reverzných logistických centrách. Sú oveľa zložitejšie a na kvalifikáciu pracovníkov náročnejšie než príprava a expedovanie objednaného tovaru. Jedno zo svojich technologicky najvyspelejších reverzných centier má Amazon v Seredi, takže v tomto prípade sme na exkurziu nemuseli ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH