Editorial: Metaverzum: Čo nás čaká a, dúfam, minie
Keď sa koncom minulého roka začali objavovať prvé zmienky o metaverze, väčšina odbornej verejnosti to brala skôr ako snahu Facebooku odvrátiť pozornosť od škandálov a očistiť si meno, vyvolať v spoločnosti menší hype a otvoriť si tak dvere pre nové obchodné príležitosti. Postupne sa však k tomuto konceptu začali pridávať aj ďalší veľkí hráči, a to nielen z herného biznisu, ktorý má k VR/AR najbližšie, ale aj firmy ako NVIDIA, Microsoft či dokonca Wallmart.
Aby sme si trošku osviežili pamäť, pripomeňme si, že podobné koncepty tu už boli. Napríklad simulačná platforma Second Life, ktorá pred viac ako desiatimi rokmi pritiahla pozornosť aj firiem ako Cisco či IBM, ale neprevalcovala svet, ako sa čakalo. Prečo by tak tento nový pokus mal byť úspešný?
Dôvodov je viacero.
V prvom rade treba o metaverze prestať uvažovať len ako o prostredí na hranie VR hier, prechádzaní sa vo vymodelovanom 3D svete a stretávaní sa s avatarmi blízkych ľudí. Príchodom covidu sa úplne zmenili naše sociálne de ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH