Editorial: Školstvo nepotrebuje reformu, ale revolúciu
Naše školstvo potrebovalo reformu ako soľ už dávno. Do toho prišla pandémia, ktorá situáciu ešte viac skomplikovala, hoci priniesla aj pozitívne momenty, ako napr. „prekvapujúce“ odhalenie, že vzdelávať sa dá aj na diaľku. A aby toho nebolo málo, školopovinná mládež čelí aj negatívnym aspektom rozmachu technológií. Tie nám v mnohých oblastiach zjednodušujú a spríjemňujú život, ale spôsobujú aj to, že deti a mládež menej čítajú, menej si rozvíjajú predstavivosť, sú pohodlnejšie, je ťažšie zaujať ich pozornosť, sú menej odolnejšie popasovať sa s prekážkami, sú menej vytrvalé, strácajú zmysel pre svoje povinnosti, stiera sa im rozdiel medzi reálnym a virtuálnym svetom, nemajú vybudované kritické myslenie atď. Je toho veľmi veľa a ani len srnka netuší, aký dosah to bude mať na ich psychiku, osobnosť a celkovú schopnosť popasovať sa so životom, keď raz vyrastú. No aby bolo jasné, nie je to vina detí, sú skôr obeťou doby, v ktorej žijeme. A je na nás „dospelákoch“, ako im s tým pomôžeme.
R ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH