S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Editorial: Školstvo nepotrebuje reformu, ale revolúciu

11
Naše školstvo potrebovalo reformu ako soľ už dávno. Do toho prišla pandémia, ktorá situáciu ešte viac skomplikovala, hoci priniesla aj pozitívne momenty, ako napr. „prekvapujúce“ odhalenie, že vzdelávať sa dá aj na diaľku. A aby toho nebolo málo, školopovinná mládež čelí aj negatívnym aspektom rozmachu technológií. Tie nám v mnohých oblastiach zjednodušujú a spríjemňujú život, ale spôsobujú aj to, že deti a mládež menej čítajú, menej si rozvíjajú predstavivosť, sú pohodlnejšie, je ťažšie zaujať ich pozornosť, sú menej odolnejšie popasovať sa s prekážkami, sú menej vytrvalé, strácajú zmysel pre svoje povinnosti, stiera sa im rozdiel medzi ­reálnym a virtuálnym svetom, nemajú vybudované kritické myslenie atď. Je toho veľmi veľa a ani len srnka netuší, aký dosah to bude mať na ich psychiku, osobnosť a celkovú schopnosť popasovať sa so životom, keď raz vyrastú. No aby bolo jasné, nie je to vina detí, sú skôr obeťou doby, v ktorej žijeme. A je na nás „dospelákoch“, ako im s tým pomôžeme. R ...

Martin Drobný

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať