Európske číslo tiesňového volania 112
Jednotné európske číslo tiesňového volania 112 bolo prijaté rozhodnutím Rady v júli v roku 1991 s cieľom umožniť občanom EÚ privolať záchrannú službu (t.j. políciu, hasičov a rýchlu zdravotnú pomoc) pomocou rovnakého čísla odkiaľkoľvek v EÚ. Postupne sa toto číslo stalo viac a viac dôležitým pre neustále rastúci počet európskych občanov, ktorí cestujú v rámci krajín EÚ za prácou, štúdiom ale aj za zábavu. Prieskum, zameraný na znalosť európského čísla tiesňového volania 112, bol realizovaný v období medzi 7. a 9. januárom 2013 spoločnosťou TNS Opinion & Social. Výsledky predchádzajúcich vĺn prieskumu boli publikované v roku 2008, 2009, 2010, 2011 a 2012.
Znalosť európskeho čísla tiesňového volania 112Väčšina respondentov v EÚ nie je oboznámená s číslom 112 ako s jednotným európskym číslom tiesňového volania: len niečo cez štvrtinu (27%) respondentov správne identifikovali toto číslo ako číslo použiteľné v prípade núdze kdekoľvek v EÚ. Je to však mierny nárast oproti roku 2012, ked ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH