Influenceri? Značke môžu pomôcť, ale tiež ju poškodiť
Influenceri hýbu súčasným marketingom. Firmy do nich investujú nemalé peniaze, samozrejme v očakávaní návratnosti. Správne nastavená spolupráca s influencerom môže značke naozaj veľmi pomôcť, ale aj naopak. Podmienkou je k tomu pristupovať s citom. Podľa odborníkov je stále diskutovanou témou tiež priznanie spolupráce.
Za influencera sa spravidla považuje človek, ktorý dokáže ovplyvniť správanie iných ľudí. Základňou influencerov sú najmä sociálne siete Instagram a YouTube (ale tiež Facebook a Twitter), kde si ľudia zakladajú svoje vlastné profily či kanály a tu publikujú svoj vlastný obsah. Niektorí sú úspešní menej, niektorí viac, čo sa spravidla hodnotí podľa počtu ich sledujúcich. Tí, ktorí dosiahnu vysoký počet sledujúcich, bývajú neskôr oslovovaní firmami, aby propagovali ich produkty.
Spočiatku tieto spolupráce prebiehali len formou bartera, teda influencer si za zverejnenie mohol produkt ponechať. Avšak postupom času si influenceri uvedomili svoju moc a zistili, že priestor ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH